A gyári Citroen 31 éves pilótája pedig tripla duplára hajt: egyrészről 2013 és 2014 után idén is futamot nyerne hazai közönsége előtt, az Autódromo Termas de Río Hondo versenypályán e hét végén megrendezendő nyitófutamon, másrészről lehetőség szerint 2014 után másodszor is végrehajtaná azt a bravúrt, hogy az időmérőt és mindkét futamot is megnyeri, harmadrészt pedig az év végi összesítésben megvédené világbajnoki címét.
José Maria Lopezzel, az argentin autósport „Micheliszével”, népszerű nevén: Pechitóval az fiawtcc.com készített egy hosszabb lélegzetvételű interjút.
A 2015-ös WTCC-szezont regnáló világbajnokként kezded meg. Akkor most az lesz az üzenet a riválisok felé, hogy „kapjatok el, ha tudtok”?
2014-re sokáig emlékezni fogok, de minden év egy új kezdet, amikor minden megváltozhat. Remélem, jól tudok majd teljesíteni és szállítani tudom, majd az eredményeket. Ha meg tudnám ismételni a 2014-es szereplésemet, az nagyszerű lenne, de tudom, hogy ez nehéznek ígérkezik.
Mégis mennyire lesz nehéz lesz megvédened idén a vb-címet?
Tisztában vagyok vele, hogy idén sokkal erőteljesebb lesz a versengés, mert a többiek most már ismernek engem, keményebben fognak hajtani, hiszen már most lehet látni, milyen elszántan dolgoznak a hondások és a chevysek, de ugyanez igaz a citroenes csapattársaimra is, és hát akkor ott van még a Lada új autója is. Sokkal nagyobb eltökéltséget látok csapattársam, Yvan (Muller) szemében is, ő is egyre csak keményebben és keményebben hajt. Tehát a versenyhelyzet fokozódik, de nekem végső soron ugyanazt kell tennem, mint eddig: a legjobbamat nyújtanom. Csak ez lehet kifizetődő számomra.
Mi az, amit másképpen kell csinálnod idén?
Amikor felteszem magamnak azt a kérdést, hogy hogyan kellene reagálnom erre az új helyzetre, és hogyan kéne most hozzáállnom ehhez a bajnoksághoz, akkor mindig arra a válaszra jutok, hogy a dolgok a többiek szempontjából változtak meg, nem az én szempontomból. Számomra ugyanis a helyzet változatlan: továbbra is a legjobbamat próbálom nyújtani. Nem kell jobban teljesítenem, mint tavaly, mert az egy nagyszerű év volt nekem, amelynek során a pontok és a győzelmek tekintetében is rekordot döntöttem. Ezért ugyanazt próbálom csinálni, mint tavaly, ugyanúgy próbálok dolgozni, és igyekszem majd ugyanolyan gyors lenni.
Vannak még benned tartalékok pilótaként? Várhatunk tőled még többet a jövőben?
Nincsenek titkaim. Mindannyian keményen dolgozunk, megpróbálva a lehető legjobb érzést kialakítani az autó, a mérnökök és a csapat kapcsán. Ha ez mind megvan, akkor vagy képes hozzátenni azt a kis plusz extrát, ami a kimagasló eredményekhez kell. Vannak még dolgok, amiket meg kell tanulnunk, és nekem is van még hova fejlődnöm.
Az, hogy világbajnok lettél a WTCC-ben, megváltoztatott bármilyen módon?
Boldogabbnak érzem magam a pályafutásom eddigi legjobban sikerült éve után, de ezt leszámítva minden a régi! Az argentin motorsport sikereit kissé szűkösen mérték Juan Manuel Fangio korszaka óta, de most újra van egy világbajnoka hazámnak. Friss világbajnokként az év utolsó része nagyon zsúfolttá vált a kötelezettségek szempontjából, de minden reggel boldogan kelek fel az ágyból. Nemcsak attól vagyok boldog, amit elértem, de attól is, hogy egy ilyen kivételes csapat tagja lehetek, mint a Citroen, és három remek csapattárs oldalán versenyezhetek egy olyan csodálatos bajnokságban, mint a WTCC. Most a szezon első versenyére koncentrálok, aztán a többi versenyen is igyekezni fogok a legjobbamat nyújtani, úgy, mint tavaly.
Világbajnokként az 1-es rajtszámot is viselhetnéd az autón, te mégis ragaszkodtál a 37-eshez. Miért?
Az első Formula Renault-s évemtől kezdve mindig ez volt a rajtszámom. Mindig is tetszett az ötlet, hogy egy olyan rajtszámom legyen, amivel az emberek azonosítani tudnak. Bizonyos szériákban választhatsz, máshol nem, de a WTCC-ben szerencsére megvan erre a lehetőségünk. A 37-es számmal nyertem meg a világbajnokságot, és ezzel is próbálom megvédeni a címemet.
Hogyan készültél az új szezonra?
Csak két napot teszteltem, de rengeteget dolgoztunk a gyárban, és most van is néhány új fejlesztés az autón. Szimulátoroztunk is, ugyanazzal a rendszerrel, mint tavaly, de nem annyit, mivel a pályák többségét most már ismerem. Bármi is történjen, mi felkészülten fogunk odaállni a rajthoz Argentínában.
Történt néhány változás a WTCC naptárában. Mi a véleményed az új helyszínekről?
Tetszik az idei versenynaptár, és az, hogy Katarban végzünk, azt jelenti, hogy az autók hamarabb fognak visszajutni Európába, mint amikor még Makaóban volt a szezonzáró. Úgy gondolom, hogy a nürburgringi Nordschleifén rendezett verseny lesz az év eseménye, az egy igazán izgalmas és újszerű kihívás lesz mindenkinek.
És végül: milyen céllal vágsz neki a 2015-ös esztendőnek?
Remélhetőleg ismét meg tudjuk nyerni a gyártók világbajnokságát, de szerintem idén nem lesz esélyünk 17 futamgyőzelmet szerezni, mint tavaly, mert most mindenki sokkal erősebb lesz rögtön a szezon elejétől fogva. Ami pedig az egyéni célokat illeti, természetesen mindent beleadok majd, hogy idén újabb vb-címet szerezzek.