„A rendszerváltás után fejlődésnek indult minden. Az emberek lecserélték az NDK-s vagy szovjet autóikat, újakat vásároltak, nem jelentett különösebb anyagi terhet lecserélni a gumikat sem. Ebbe a résbe álltunk bele. Amit levettünk az egyik autóról, és szemétként ott hagyott a tulaj, már adtuk is tovább másnak. Bejött egy Trabant, a tulaj megvette az új gumit, darabját háromszáz forintért. A használtat levettük, de még megfelelő profilmélysége volt. Jött egy másik trabantos, aki éppen el akarta adni a járművét, de a kopott gumikat cserélni akarta, neki eladtuk 100-150-ért. Ebből meglehetősen sok pénzt kerestünk” – emlékezett vissza a kezdetekre a Playboy magazin januári számában Zengő Zoltán, a Michelisz Norbert révén túraautó-világbajnoki 4. helyezést elérő csapat alapítója, lelke és motorja.
Így indult tehát az a mesébe illő menetelés, aminek azóta ország-világ a csodájára jár. Wéber Gáborral közösen ő fedezte fel Michelisz Norbit, ő adott neki lehetőséget arra, hogy a szimulátorozás után egy igazi versenyautó volánja mögött is bizonyítsa tehetségét, majd együtt nyerték meg SEAT Leon Európa-kupát, szerezték meg az első WTCC-futamgyőzelmet, majd 2012-ben a privát világbajnoki címet, együtt győztek a Hungaroringen, hazai közönség előtt 2013-ban, és együtt verték kenterbe a gyári Hondákat 2014-ben, a 4. helyen végezve a világbajnokságon, közvetlenül a három gyári Citroen mögött.
Előbb azonban még kellett, hogy neki, Zengő Zoltánnak is lehetőséget biztosítson valaki a versenyzésre. Sokakhoz hasonlóan erre neki is az 1994-ben, éppen 20 évvel ezelőtt életre hívott Opel Astra Kupa kínált kiváló lehetőséget.
„Az autósport szeretete minden férfiemberben benne van, így bennem is, ez nem kérdés, ezért mindig is párhuzamosan haladt az üzleti és a versenyzői életem. A gumizás miatt eleinte szponzorként is megjelentem a raliban. Ekkor ismerkedtem meg az Opel Astra Kupával, ahol 94-től versenyeztem is. Elég sok energiát és pénzt öltem a gyorsasági szakába – 1998-ban a Mercedes DTM versenyautómmal magyar bajnoki címet is szereztem –, de be kellett látnom, nem fordíthatok rá annyi időt, amennyit szeretnék” – folytatja.
A tehetség azonban így vagy úgy, de utat tör másoknak, és a számára fontosaknak – ennek tökéletes példája Zengő Zoltán. 2000-től átvette Dancsó Páltól és Cserkuti Józseftől az Astra Kupa szervezését, bevezette a Média Kupát, anyagilag még többek számára elérhetővé tette a sorozatot, miközben saját csapata, a Zengő Motorsport üzemeltetése mellett számos más üzletbe is belefogott, útját pedig mindenhol siker kísérte.
„A Zengő Motorsporton túl vannak a gumiszervizek, amiket franchise hálózatban üzemeltetek. Van két ipari park, ahol irodákat és műhelyeket adunk bérbe. Van egy pici építési vállalkozásunk, amellyel kisebb felújításokat, beruházásokat tudunk elvégezni. Van reklám- és marketingcégem, mely próbálja a versenyzéshez szükséges partnereket felkutatni, és őket kiszolgálni. És vannak taxis vállalkozások, amelyekkel a budapesti piac 20%-t lefedjük. Ha mindent összeadok, közel 1200 emberrel dolgozom” – árult el egy félelmetes adatot az egyéni vállalkozó.
„Egy egyszerű magyar gumis gyerektől azért ez nem is olyan rossz…” – mint mondta ő maga 2012-ben, miután Michelisz Norberttel megszerezte a privát világbajnoki címet. Hát nem, tényleg nem az. A versenyzés számára a kikapcsolódás, de aki ismeri, az tudja, hogy valójában ilyenkor is ezer fokon ég és pörög. Ő ilyen – szabadidejében maratont fut. Egy igazi perpetuum mobile – nagyon sokak örömére.