DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 9. szombat
WTCC

Muller tudja, miért kapott ki idén Lopeztől

Az idei autósport-szezon egyik meglepetésembere a WTCC-ben versenyző Jose Maria Lopez, aki csapattársát, a sorozat négyszeres világbajnokát is könnyedén győzte le a bajnoki címért. Muller azonban tudja az okokat.

Lopez a suzukai első futamon aratott győzelmével tett szert behozhatatlan pontelőnyre a tabellán, így a most hétvégi makaói versenyek már tét nélkül zajlanak a bajnoki címet illetően. Az argentin a BMW-vel tett tavalyi eredményes beugrása után került a sportba belépő Citroen kereszttüzébe, és bár korábban nem vezetett a WTCC-ben, a sorozat veteránjának és legsikeresebb versenyzőjének számító Muller szerint mégis az argentin volt előnyben vele szemben.

Dppi_03714015_362



 „Már az előtt tisztában voltam vele, hogy egyáltalán beült volna a Citroenbe” - mondta csapattársa erősségeiről Muller az Autosportnak. „Amikor a csapat megkérdezte tőlem, hogy mit gondolok Lopezről, azt válaszoltam, hogy valószínűleg én is leigazolnám őt, mivel egy kiváló versenyző nagy tapasztalattal, és szereti a túraautókat. Ezek a TC1-es autók sokkal jobban hasonlítanak azokhoz, amiket ő vezetett Argentínában, mint azokhoz, amikkel én versenyeztem az előző években a WTCC-ben.”

Az évekig csak hazájában aktívkodó argentin azonban nem ért egyet csapattársa véleményével.

„Hallottam, hogy Yvan szerint kedvez számomra ez az autó, viszont én nagyon is azt érzem, hogy sokat tudtam fejlődni a szezon során” - mondta Lopez. „Talán nem voltam a legjobb formában az idénykezdetkor, és bár nyerni tudtam az első versenyemen Marokkóban, de a pole csak azért lett az enyém, mert Yvan hibát vétett. Aztán Paul Ricardon Seb állt az első rajtkockában, és én csak ezt követően kezdtem el jobban megérteni az autót a mérnököm segítségével, így tudtam fejlődni.”

Muller azonban emellett egy másik indokot is felhozott arra, hogy miért nem tudta megvédeni a címét a mezőnyből kimagasló Citroennel. Noha ő teljesítette a legtöbb tesztkilométert az autóval a szezon során, elmondása szerint ez valójában hátrányokkal is járt számára.

„Mivel több fejlesztési munkát végeztem, mint Jose és Seb [Loeb], ezért kevesebb időm maradt arra, hogy versenyzőként az autó beállításaival foglalkozzak. Négy-öt verseny után rájöttem, hogy még mindig rengeteg dolog van az autón, amit nem ismerek, mivel ez a gép az elődeitől eltérően működik, én viszont mindig csak kísérleti elemeket próbálgattam. Az új szabályok nagy kihívás elé állítottak, és főleg az aerodinamika terén nem volt elég tapasztalatom” - magyarázta Muller.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: