Akárcsak a szombati időmérő, az IndyCar vasárnapi versenye is csak jókora csúszással tudott elstartolni Nashville-ben a villámlások miatt. Amikor végre megkapta a zöld jelzést a mezőnyt, ugyan néhány vízfolt még volt az aszfalton az eső miatt, de mindenki slick abroncson vágott neki a 80 körnek.
Amely aztán balesetek tömkelegét és őskáoszt hozott magával az utcai helyszínen. Colton Hertát például Dalton Kellett rakta a falba még a futam első fázisában, míg a négyszeres Indy 500-győztes Helio Castroneves egymaga forgott meg. A legtöbb érintettet számláló baleset akkor történt, amikor Graham Rahal eltalálta hátulról Pato O’Wardot: ebbe az incidensbe több autó is belekeveredett, többek között Scott Dixon is.
Ütközés miatt esett ki még Takuma Sato is, akit Devlin DeFrancesco tessékelt a falba. Később a már említett Rahal is a kelletténél közelebbi kapcsolatba került a fallal, aminek az ezt idejében nem észlelő Rinus Veekay is megitta a levét. Két újonc is összeakadt David Malukas és Kyle Kirkwood személyében, míg Jimmie Johnson már a hajrában szenvedett nagy tempójú balesetet.
A legnagyobb vitákat azonban kétségkívül az utolsó előtti újraindításnál történt incidens váltotta ki: Josef Newgarden vetődött be Romain Grosjean mellé egy kemény manőverrel, ami a francia kiesését eredményezte. Az ex-F1-es nem is volt túl boldog a történtek miatt, Newgarden viszont azzal védekezett, hogy már riválisa mellett volt a kanyarban.
Grosjean és a kétszeres bajnok balesete után a piros zászló is előkerült néhány körrel a vége előtt. A hajrát Dixon kezdhette meg az élről, s bár keményen támadta őt a versenyt a pole-ból megkezdő Scott McLaughlin, végül a veterán győzött Nashville-ben: ez volt idei második, karrierje során pedig már az 53. diadala – ez utóbbival immár egyedül áll az örökranglista második helyén AJ Foyt 67 elsőséget számláló rekordja mögött.
Dixon és McLaughlin mellé a ganassis szerződésbalhé ellenére Alex Palou állhatott fel, majd jött Alexander Rossi és Herta, akik egyaránt egy-egy korábbi baleset után produkáltak parádés felzárkózást. Newgarden végül hatodikként futott be az említett események után. Ami a többi bajnokaspiránst illeti: Will Power csak 11. lett, de ezzel is őrzi a vezetést, viszont Dixon feljött mögé másodiknak, hátránya pedig csupán hat pont. Marcus Ericssonnak a legvégén akadt műszaki gondja – emiatt volt egyébként a piros megszakítás –, a svédet viszont így is a 14. pozícióban értékelték, az összetett harmadik helyére csúszva most 12 egység a lemaradása. A szezonból még három forduló van hátra.
A futam végeredménye:
1. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | |
2. | Scott McLaughlin | Team Penske | 0.1067 |
3. | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 0.6100 |
4. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 0.9412 |
5. | Colton Herta | Andretti Autosport | 1.3942 |
6. | Josef Newgarden | Team Penske | 2.1828 |
7. | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | 2.8426 |
8. | Christian Lundgaard | RLL Racing | 3.2724 |
9. | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | 4.4000 |
10. | Jack Harvey | RLL Racing | 5.1560 |
11. | Will Power | Team Penske | 6.7843 |
12. | Rinus Veekay | Ed Carpenter Racing | 1 kör /7.3001 |
13. | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 1 kör /7.4791 |
14. | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | Műszaki hiba |
15. | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | 4 kör /9.8087 |
16. | Romain Grosjean | Andretti Autosport | Ütközés |
17. | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 6 kör /9.3315 |
18. | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | Ütközés |
19. | Kyle Kirkwood | AJ Foyt Enterprises | Ütközés |
20. | David Malukas | Dale Coyne Racing | Ütközés |
21. | Takuma Sato | Dale Coyne Racing | Ütközés |
22. | Devlin Defrancesco | Andretti Autosport | Ütközés |
23. | Graham Rahal | RLL Racing | Ütközés |
24. | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | Ütközés |
25. | Dalton Kellett | AJ Foyt Enterprises | Ütközés |
26. | Simona de Silvestro | Paretta Autosport | Ütközés |