A 23 éves Palou a Sainzt követő hullámban képviseli a tehetséges spanyol autóversenyzők fiatal generációját, karrierje azonban az F3-as szint elérését követően elterelődött Európából. 2019-ben már Japánban, a Super Formulában szerepelt, ahol futamot is nyert és egyből a harmadik helyen zárta a tabellát, ezt követően pedig azonnal megnyílt számára az út az IndyCar felé. A tavalyi szezont a nem az élmezőnyhöz tartozó Dale Coyne Racing színeiben teljesítette, de a tény, hogy már harmadik futamán dobogós volt, valamint első Indy 500-án is remekelt, hamar megnövelte az ázsióját, így idénre a tavalyi bajnokcsapat, a Chip Ganassi Racing igazolta le őt. Az istálló tavaly Felix Rosenqvisttel és a bajnok Scott Dixonnal összesen öt győzelmet szerzett.
Amikor az elmúlt napok előszezoni tesztjeinek egyikén felvetették Palou számára az Alonsóval és Sainzcal való összehasonlítást, rákérdezve, hogy szerinte melyiküknek lesz a legerősebb a 2021-es versenyszezonja, a fiatal spanyol mérlegelve, hogy két honfitársa nem feltétlenül fog idén győztes autót vezetni a Formula-1-ben, azonnal rávágta.
„Én! Egyébként is magamat illik mondanom, nem? De egyébként is én, semmi kétség efelől” – idézi a Motorsport Palout, aki hozzátette, biztos benne, hogy a győzelmekért fog harcolni idén a Chip Ganassi Racinggel.
Palounak rutinos csapattársai lesznek idén Dixon, Marcus Ericsson, valamint a negyedik autóban egymást váltó Jimmie Johnson és Tony Kanaan személyében, de úgy érzi, képes lesz felvenni a harcot velük és a többi riválissal.
„Nem hiszem, hogy a sportban van értelme várakozásokról beszélni. Nekem nem is reményeim vannak, hanem céljaim. Szerintem jobb is azt mondani, hogy a célom a győzelem, semmint azt, hogy arra számítok, hogy győzni fogok. Elvégre a mezőny mind a 25 versenyzője győzni akar, és mind remélik is, hogy ez meg fog történni” – fogalmazott a spanyol.
„A célom tehát az, hogy nyerjek néhány versenyt és harcoljak a bajnokságért. Tudjuk, hogy mindenünk adott ehhez, a mérnökök, a szerelők, a vezetőség, az autó, a szponzorok egyaránt. Viszont úgy látom, hogy idén nagyjából 12 versenyző lesz hasonló pozícióban, azaz nagyon jó autókban, tapasztalattal és sikeréhséggel, szóval könnyű semmiképpen nem lesz.”
Az IndyCar 2021-es szezonja április 18-án kezdődik a Barber Motorsport Parkban.