DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
USA

Magnussenék defektdrámával bukták el a győzelmi esélyt Daytonában

Elképesztő izgalmakat és drámai végjátékot hozott a Daytonai 24 órás: még az utolsó percekre fordulva is több egység volt esélyes a győzelemre – végül Alexander Rossi ünnepelhetett az ex-F1-esek közül.

A hétvégén rendezték meg a világ egyik legismertebb egynapos viadalát, a Daytonai 24 órást, amely nem mellesleg az IMSA WeatherTech Sportautó Bajnokság nyitófordulója is egyben. A mezőnyben több volt Formula-1-es versenyző is jelen volt, sőt a csúcskategóriát jelentő DPi géposztályban mindössze egyetlen egységben nem láthattunk korábbi F1-es pilótát.

 

Ennyire szoros volt a csata negyed órával a vége előtt

Az összetett győzelemért folyó csata végig roppant szoros és fordulatos volt, így még az utolsó órára fordulva is négy-öt autónak volt esélye a győzelemre. Az utolsó tervezett bokszkiállások után a Wayne Taylor Racing #10-es Acurája találta magát az élen, de keményen üldözte a #01-es Chip Ganassi Cadillac: előbbi egységben Alexander Rossi, Helio Castroneves, Ricky Taylor és Filipe Albuquerque, míg utóbbiban Kevin Magnussen, Scott Dixon és Renger van der Zande taposta a gázt. A hajrában Albuquerque és Van der Zande volt a volánnál, s a holland egy ízben kis híján meg is előzte ellenfelét, hét perccel a vége előtt azonban defektet kapott, így ismét meg kellett látogatnia a szerelőit.

Ezzel a #10-es Acura behúzta a daytonai győzelmet: a Wayne Taylor Racingnek ez volt öt éven belül a negyedik diadala a patinás eseményen, egyúttal ez azt is jelentette, hogy a volt F1-esek közül Rossi állhatott fel a dobogó tetejére. A küzdelem olyannyira szoros volt, hogy Magnussenék egysége az ötödik helyre csúszott vissza: a második pozíciót a #48-as Mazda foglalta el Kamui Kobayashival, Simon Pagenaud-val, Jimmie Johnsonnal és Mike Rockenfellerrel, miután szintén az utolsó körökben megelőzték az Oliver Jarvist, Harry Tincknellt és Jonathan Bomaritót felvonultató #55-ös Mazdát, amely a verseny egy pontján háromkörös hátrányban is volt.

daytona-24-gyoztes

A győztes egység


Ez a három autó hat és fél másodpercen belül ért be egymáshoz képest 24 órányi versenyzés után, de a pódiumról épp csak lecsúszó Juan Pablo Montoya, Oliver Pla, Dane Cameron, AJ Allmendinger fémjelezte #60-as Acura lemaradása is kevesebb mint egy perc volt. A győzelemre szintén sokáig esélyes, a múlt heti kvalifikációs verseny megnyerése révén pole-ból induló Felipe Nasr, Mike Conway, Pipo Derani, Chase Elliot kvartett az ex-F1-es brazil elmondása szerint váltógondok miatt szállt ki a küzdelemből – bár így is nyolcadikak lettek az összesítésben –, míg a Sebastien Bourdais, Loic Ducal, Tristan Vautier hármas ütközésbe keveredett és emiatt zuhant hátra az eredménylistán.

Az LMP2-es kategóriában láthattunk még két volt Formula-1-es pilótát, ám mind Robert Kubicáék, mind Giedo van der Gardéék hamar kiszálltak a küzdelemből, így a sor végén zártak. Csak a rend kedvéért: ezt a géposztályt az Era Motorsport #18-as Orecája (Paul-Loup Chatin, Dwight Merriman, Kyle Tilley, Ryan Dalziel) nyerte; a GT Le Mans kategóriában a #3-as Corvette (Nicky Catsburg, Antonio Garcia, Jordan Taylor) ünnepelhetett – náluk később kiderült, hogy Garcia koronavírusos –; az LMP3-asoknál a Riley Motorsports #74-es egysége (Scott Andrews, Oliver Askew, Spencer Pigot, Gar Robinson) győzött; míg a GT Daytona kategóriában a Winward Racing #57-es Mercedesét (Maro Engel, Russell Ward, Indy Dontje, Philip Ellis) intették le elsőként. A teljes végeredmény IDE KATTINTVA érhető el.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: