Pénteken derült égből villámcsapásként érkezett a hír, hogy a Honda a 2021-es szezon végeztével – újból – búcsút int a száguldó cirkusznak. A japán gyártó mindössze hét szezon után fordít hátat a Formula-1-nek 2015-ös visszatérése óta.
Szombaton azonban már egy örömtelibb hír látott napvilágot, ugyanis bejelentették, hogy hosszútávú szerződést kötöttek az amerikai IndyCar-sorozattal, ahol 2023-ra halasztották a 2,4 literes ikerturbós hibrid erőforrások érkezését az eredetileg 2022-re tervezett módosítások így egy évvel később lépnek majd életbe – a koronavírus okozta gazdasági nehézségek okán.
Ted Klaus, a Honda észak-amerikai versenyrészlegének elnöke örömét fejezte ki azt illetően, hogy az IndyCar tett egy hatalmas lépést a jövő felé: „A Honda üdvözli, hogy az IndyCar a jövő irányába tett egy lépést” – áll a Honda Twitter-oldalán.
„Ez a döntés összhangban áll a Honda terveivel azt illetően, hogy nagyteljesítményű, elektromosan is meghajtott motorokat gyártsunk a jövőben, mivel ez elégíti ki az ipari kihívásokat és a vásárlóink igényeit egyaránt.”
„A Hondánál azért versenyzünk, hogy fejlődni tudjanak a dolgozóink, hogy innovatív technológiákat fejlesszünk ki és hogy kielégítsük a rajongókat. Büszkék vagyunk az IndyCarral közös 27 esztendőnkre, és izgatottan várjuk, hogy kifejlesszük az új generációs 2,4 literes hibrid erőforrásokat a Hondánál, amely több, mint 900 lóerő leadására lesz képes” – mondta Ted Klaus.