Miután az időmérőt elmosta az eső, a versenyzők rajtsorrendjét a bajnokság állása határozta meg az IndyCar poconói oválfutamára készülve. Így Josef Newgarden lehetett volna a legjobb pozícióban, őt azonban gyakorlatilag rögtön megelőzte Indy 500-győztes csapattársa, Simon Pagenaud. Még rosszabbul járt Alexander Rossi a zöld zászló meglengetése után, akit rögtön az első métereken Will Power, Scott Dixon és Ryan Hunter-Reay is lehagyott, valamint jöttek mellette mások is, előzésre készen.
Alig néhány méterrel később Rossi még rosszabbul járt, amikor Sato is mellé ért, belső oldalán pedig Ryan Hunter-Reay helyezkedett el: a japán túl korán kezdte befelé húzni autóját, úgy, hogy még az első tengelye volt csak előrébb az autójának, így pedig nem lehetett más a végkimenetel, mint egy baleset: Sato buta manővere rátolta Rossit Hunter-Reayre így mindhárman kiestek rögtön az első kanyarban, magukkal rántva még két, teljesen vétlen szereplőt, James Hinchcliffe-et és Felix Rosenqvistet.
Az incidens:
Here's how drivers saw the Lap 1 incident at @PoconoRaceway. #ABCSupply500 // #INDYCAR pic.twitter.com/Kv4C25557p
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) August 18, 2019
Rosenqvistet az eset után kisebb, az IndyCar kommunikációja szerint nem életveszélyes sérülésekkel kellett ellátni az orvosi központban, köszönhetően annak, hogy autója az incidens következtében levegőbe emelkedett, majd miután visszaért a földre, sokáig a fal mentén csúszott. Maga a balesetet előidéző Sato autója is fejjel lefelé állt meg, de Rosenqvist előbb említett kisebb sérülésein kívül mindenki más sértetlenül szállt ki az autóból.
A rajt legnagyobb nyertese Santino Ferrucci volt, aki úgy néz ki, nagyon érzi ezeket a zavaros szituációkat, ugyanis a kettes kanyarból, tizenharmadikként rajtolva, már az ötödik helyen jött ki, előtte pedig már csak a három penskés, valamint Scott Dixon volt. Ferrucci mögött ott volt még Graham Rahal, Sebastien Bourdais, Colton Herta, valamint a két Ed Carpenter Racing-autó, magával a csapattulajdonossal, és Spencer Pigottal.
A 45 perces piros zászlós periódus után az első újraindítás nem sikerült, miután Pagenaud túl korán kezdte volna újra a versenyt, másodszorra viszont a kilencedik körben elengedték a mezőnyt. Előbb Dixon, majd Rahal és Ferrucci is leküzdötte a bajnoki éllovas Newgardent, elöl viszont a megmaradt penskés duó, Pagenaud és Power elkezdték építgetni az előnyüket a mezőny többi részéhez képest.
A bokszkiállásoknál Powernek óriási szerencséje volt azzal, hogy egyrészt utolsóként ment ki a közvetlen élmezőnyből, másrészt gyakorlatilag rögtön a maga bokszlátogatása után jött a sárga zászló, miután Spencer Pigot is falnak csapta az autóját. A következő sárga zászlós periódus Herta hibája után Scott Dixonnak jött ki a legjobban, aki, miután megnyílt a bokszutca, az élre került, az addig élen álló Power-Kimball-Daly-Kanaan négyes pedig visszaesett a hetedik-nyolcadik-kilencedik-tizedik helyre. Dixon az újraindításkor meg is tudta tartani a pozícióját, sőt, növelte előnyét a kiválóan teljesítő Ferruccihoz képest, aki pedig kiválóan védekezett Pagenaud-val szemben. A negyedik és ötödik helyre Carpenter és Power jöttek fel.
A rossz időjárás miatt innentől már csak bő 20 körig tartott a verseny, addig pedig az egész nap rettenetesen gyors Will Power vissza tudott állni az élre, sőt, végül kényelmes, több mint 5 másodperces előnnyel tudott nyerni Scott Dixon előtt. Az új-zélandi bajnoki címvédőt a végén nagyon fenyegette Pagenaud és Ferrucci, végül azonban egyikőjük sem tudott előzni, Newgardennek bajnoki éllovasként pedig csak a kármentés maradt az ötödik helyen az oválspecialista Ed Carpenter előtt. Az első körös balesetezők végül visszajöttek a pályára, Rossit 89, Hunter-Reayt 103, Hinchcliffe-et pedig 109 kör hátrányban értékelték a 18-19-20. helyen.
Power győzelmével már tizenhárom éve mondhatja el magáról, hogy minden évben nyer legalább egy futamot, ráadásul az utóbbi négy poconói futamból háromszor is őt intették le elsőként. A bajnokságot még mindig Newgarden vezeti, 535 ponttal, mögötte Rossi jön 500-zal, Pagenaud 495-tel, Dixon 483-mal és az ötödik helyen a ma győztes Power 407-tel.
A verseny összefoglalója: