Fernando Alonso, az F1 kétszeres világbajnoka még 2017-ben tette először tiszteletét Amerika legnagyobb formaautós (open wheel-) versenyén, az Indy 500-on, ahol motorhibájáig kiválóan ment, újonc létére folyamatosan a top 5 környékén autózott, sokak szerint esélye lehetett volna a győzelemre is, amennyiben végig bírja alatta az akkor az Andretti Autosport és a McLaren által közösen felkészített autó. Azóta Alonso elindult a WEC, vagyis az endurance-bajnokság legfontosabb állomásán, Le Mans-ban is, amelyet viszont rögtön meg tudott nyerni egy Toyotát vezetve, ráadásul összejött már neki egy győzelem a sokak által második legrangosabbnak tartott hosszútávú versenyen, a daytonai 24 óráson is.
A régi-új rivális, az IndyCar ötszörös bajnoka, Scott Dixon szerint Fernando Alonso „kalandozása” egy nagyszerű dolog. „Egészen zseniális, amit csinál” - ismeri el kollégáját az új-zélandi a Racer magazinnak. „Versenyzőként nyilván azt akarja az ember, hogy ahány versenyen csak tud, ott legyen és a legjobbakkal harcoljon, aztán reméli, hogy ez össze is jön neki. (A jelenléte) nagyon jót tesz az IndyCarnak is. Mindenki tudja, Fernando mire képes és mindenki tudja, mit ért el az elmúlt években. Így pedig még érdekesebb, hogy ilyen vállalásokat tesz, ugyanis ebben a sportban ez gyakorlatilag tilos nekünk versenyzőknek.”
Dixon szerint a vendégszerepléseket a versenyzők aktuális csapata szerződésileg is próbálja megnehezíteni. „Ezt összehozni a szerződések miatt is nagyon nehéz, amit a csapatok kötnek versenyzőikkel. Ismerem a saját helyzetemet is, nehéz ezt megvalósítani, emiatt is nagy dolog, amit csinál. Fernando tudatosan túlmegy a saját komfortzónáján, egészen elképesztő az, amiket elér más versenyeken is. Remélhetőleg ezt látva ezek a vendégszereplések idővel megint elfogadottabbak lesznek. Az F1-ben például nagyon kicsi a mozgástér, gyakorlatilag semmilyen lehetőségük nincs arra, hogy máshol, más csapatoknál, más versenyeken próbálják ki magukat.”