2018 novemberben jelentették be hivatalosan, hogy a McLaren 2019-ben ismét elindul a legendás Indy 500-as viadalon, ismételten Fernando Alonsóval a volán mögött, aki a hőn áhított tripla korona utolsó ágára hajt. Korábban már szerencsét próbáltak Indianapolisban, de a McLaren és Alonso számításait megint csak a Honda motorja húzta keresztül.
Az oviedói ugyanis a versenyen teljesített 179 köréből 27-et az élen töltött, mikor 21 körrel a leintés előtt megadta magát a japán erőforrásegység az autójában, így kiállni kényszerült élete első Indy 500-as versenyéről a kétszeres világbajnok spanyol pilóta.
Zak Brown viszont rendkívül örül annak, hogy a McLaren Racing az USA-ban is megmutathatja magát, hiszen mind a csapatnak, mind a szponzoroknak óriási lehetőség ez, ráadásul az F1-ben rendkívül alulértékelt a reklámok szerepe. „Úgy vélem, Észak-Amerika egy kiváló piac a Formula-1 számára. A legnagyobb sportpiaccal rendelkezik az USA a világon, és úgy érzem, az F1-nek rengeteg lehetősége van még arra, hogy növelje a popularitását” – mondta el Brown az IndyCar.com-nak.
„Ez is az egyik oka annak, miért indulunk Indyben is, hiszen tíz szponzorból hétnek rendkívül fontos az amerikai piac is. A Formula-1 jelenleg nem tudja olyan szinten meglovagolni ezt a lehetőséget, ahogyan azt a legtöbb partner szeretné. Szóval mi úgy gondoljuk, az, hogy indulunk az IndyCar sorozatban, több szempontból is előnyös mind számunkra, mind a szponzoraink számára, hiszen így mindannyian fontos piacokon mutathatjuk meg magunkat és világszerte ismertebb brandekké válhatunk.”
A McLarenre rá is férne már némi siker, hiszen Jenson Button 2012-es Brazil Nagydíjon aratott győzelme óta elkerüli a wokingiakat a szerencse, és soha nem látott mélységekbe kerültek a Formula-1-ben.