2019 januárjában Fernando Alonso a daytonai 24 órás versenyen kezdte meg hosszútávú versenyzői pályafutását, a McLaren-főnök Zak Brown csapata, a United Autosports színeiben. Az LMP2-es autót használó egység nem tudott labdába rúgni a DPi-k (Daytona Prototype) ellen, fékgondok miatt pedig csak 13. helyen ért célba a kategóriában.
A spanyol, akinek 2019-es versenynaptára egyelőre foghíjas – a WEC-szezon jövő évi versenyei, köztük a Le Mans-i 24 órás, valamint az Indy 500 szerepelnek benne – jövőre visszatér az amerikai egynaposra, ezúttal azonban egy másik csapat színeiben versenyez: a Wayne Taylor Racing 10-es rajtszámú Cadillac DPi-V.R versenygépébe ül. Alonso társai Kamui Kobayashi – a Toyotánál a WEC-ben a testvérautóval versenyez –, Jordan Taylor és Renger van der Zande lesznek.
„Nagy örömmel csatlakozom a csapathoz, hogy együtt versenyezzünk a daytonai Rolex 24-en. Kétségtelenül ez az egyik legnagyobb verseny Amerikában és a világ motorsportjában. Az Egyesült Államokba mindig különleges visszatérni, az atmoszféra, melyet a rajongók hoznak létre, egyedülálló” – mondta Alonso, aki nem titkolta, célja, hogy újabb győzelemmel gyarapítsa eredménylajstromát. „Igazán bízom abban, hogy a győzelemért harcolhatok. Az intenzív idei év után, amely során a Formula-1-ben és WEC-ben is versenyeztem, már nagyon várom 2019-et, hogy megpróbálhassam meghódítani a világ egyik legfontosabb versenyét.”
A Cadillac formájában Alonso első helyre képes autóval indulhat Daytonában: a márka kettős győzelmet szerzett az idei kiadáson. A Wayne Taylor 10-es autója Jordan Taylorral, van der Zandével és az IndyCar-bajnok Ryan Hunter-Reay-vel szerezte a pole-pozíciót, de célba nem értek.