Fernando Alono egy héttel ezelőtt teljesítette első tesztjét a United Autosports LMP2-es Ligier Gibsonjával Daytonában, ahol azonnal meggyőzött mindenkit képességeiről – a spanyol két fiatal brittel, Lando Norrisszal és Phil Hansonnal együtt száll harcba majd január végén. „Remekül érzi magát” – nyilatkozta Zak Brown, a United Autosport vezére, egyben a McLaren vezérigazgatója a birminghami Autosport International Show-n. „Soha nem osztozott még egy autón más pilótákkal, de hamar vezérré vált, amely nem igazán meglepő számomra.”
„Folyamatosan ott volt és figyelt mindent, az autóban és azon kívül is – ez az aduásza –, ezzel nyeri a legtöbbet. Ugyanezt láttam tőle Indianapolisban, és folyamatosan tanúja vagyok ennek a Forma-1-ben is. Mindig remekül felkészült. Pontosan tudja, mit akar és mikor, ezzel pedig maga után húzza az egész csapatot.” Alonso Indy 500-as debütálása majdnem bevonult a történelembe, egyedül egy motorhiba akadályozta meg egy erős eredmény elérésében – a helyzet azonban más lesz Daytonában.
„A prototípusok jelentősen fölénk nőttek a teszten, az IMSA-nak azonban tennie kellene valamit ez ellen. A DPi-modelleket le kell lassítani kicsit, és remélem, hogy ez meg is fog történni” – mondta Brown, aki nem remél erős időmérős eredményt a 24 órás előtt, a verseny során azonban felzárkózhatnak, köszönhetően a Ligier Gibson megbízhatóságának.
„Ha a végén is jók leszünk, a dobogóra is lehet esélyünk” – folytatta. „Tökéletes munkára van szükségünk a pilótáinktól forgalomban, hiszen ez sokkal nehezebb feladat a szűk középmezőnyben, mint Le Mans-ban. De nagyszerű pilótáink vannak, és a forgalomban való manőverezés lesz Fernando egyik legnagyobb erénye.”