DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 24. kedd
USA

A Honda Indyben sem érti a motorhibák okát

A Honda a Formula-1-ben azzal a gonddal szembesült, hogy a gyakran jelentkező motorhibák okát többször nem tudják felfedni. Most az IndyCarban is hasonló a helyzet, Alonso aggódhat a megbízhatóság miatt.

A japán motorgyártó fejlesztési csoportja (HPD) továbbra is keresi a válaszokat a májusban rendre visszatérő Honda motorhibákra az IndyCarban. Az Indy 500 edzésein összesen öt japán motor füstölt el, volt, amelyik mindössze 11 kört bírt ki. A tempóval nincs gondjuk, de a megbízhatóság sebezhető.

A HPD csoport vezetője, Allen Miller szerint a probléma szerteágazó és előre nem látható. Fernando Alonsónál is motorcserére volt szükség az Indy időmérő előtt vasárnap, mert valamit nem találtak rendben, inkább a biztosra mentek. „Sebastien Bourdais és Charlie Kimball a legutóbbi nagydíjon ugyanolyan jellegű motorhibát szenvedtek, mint Graham Rahal az indianapolisi első edzésen. De Oriol Servia baját nem értjük, teljesen más okból történt” – kezdte elemzését Miller.

Bourdais napjai zaklatottan teltek, két motorhiba, majd egy horrorbukás

„Aztán Bourdais-nek másodszor is előjött és Alonsónál is kezdődő stádiumban járt már, amikor észleltük, mindössze néhány órával az időmérő edzés előtt. Kevesebb, mint két óránk volt kicserélni és felkészíteni az új motort Fernandónak. De ha előtte elemeztük volna, hogy biztosan szükség van-e cserére és utána döntöttünk volna így, már nem lettünk volna készen vele. Ezért döntöttem úgy, hogy cseréljük ki, aztán amikor végeztünk, utólag megvizsgáljuk azt a darabot, amit kiszereltünk” – tette hozzá Allen Miller.

„Helyes döntés volt, nem volt teljesen rossz, de volt vele gond. Az adatokból tisztán látszott. Ami a szezon elejét illeti, voltak gondjaink, így frissítettük az erőforrásainkat, de úgy fest, még mindig vannak problémák, amit sajnos nem tökéletesen értünk, hogy miből ered. Nem tudjuk, hogy tervezési, vagy minőségi hiba. A modell azt mutatta, hogy mindennek jónak kellene lennie. Egyelőre kétségbeesetten keressük, mi okozza a meghibásodásokat” – mondta nem túl optimistán a csoport vezetője.

Az IndyCar motorjai egyszerűbbek, mint az F1-ben, de itt is gondja van a Hondának


Miller nem érzi úgy, hogy az erőforrás teljesítményének letekerése megoldást jelentene, ahogy a maximumra állítás sem okozott plusz gondot. Az első kilenc rajthelyből hat Honda-motoros autóé, Miller így sem becsüli le a Chevrolet-t, mivel versenytávon sosem lehet tudni, mire képes a rivális.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: