DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
USA

Alonso még mindig zöldfülűnek érzi magát

110 kört tett meg első IndyCar-tesztjén Fernando Alonso, aki továbbra is kezdőnek vallja magát: a gyakorlás alapján például el sem tudja képzelni, hogyan fér el a versenyen három autó egymás mellett.

Szerdán Indianapolisban Fernando Alonso túlesett első tesztjén a McLaren Honda Andretti narancsszínű autójával. Az Andretti Autosport állandó versenyzője, Marco Andretti járatta be a 29-es Dallara-Hondát reggel, ezután következett Alonso. Az oválpályán életében először vezető spanyol elsőként az újoncvizsgát teljesítette, amely kötelező az Indy 500 programjában való részvételhez. Különböző, egyre magasabb sebességi tartományokban kellett megadott számú kört teljesítenie: 10-et 205 és 210 mérföld/óra sebességgel, 15-öt 210 és 215, végül még 15 kört 215 és 220 között.

Ennél a tempónál Alonso úgy érezte, „az autó vezette saját magát”: ezután hasonló módszerességgel emelte tovább a tempóját. A nap végéig 110 tesztkört tett meg a pályán, maximuma pedig 222,548 mérföld/órás köridő volt. Ez 358 km/h átlagsebességnek felel meg. A tavalyi indianapolisi pole-pozíciót 230-as tempóval szerezték meg, kvalifikációs beállításokkal – fontos még kiemelni, hogy az Indyn nem egyetlen kört, hanem négy egymást utánit mérnek. A teszten szimulálták az egész pályára érvényes figyelmeztető jelzéseket, kísérletezgettek az alapbeállítással, üzemanyagpróbákat végeztek, valamint a bokszba való be- és kihajtást is gyakorolták. 

„A pálya szűkebb, mint amilyennek hittem” – közölte legfontosabb megállapítását Alonso a teszt befejezése után tartott sajtótájékoztatón. A kétszeres F1-bajnokot az Autosport idézte. „A tévében azt látod, hogy három autó húz el egymás mellett a célegyenesben. Most ugyanott nehéz volt elképzelni, hogy férünk el ilyen sebességnél hárman. Tudtam, hogy Marco padlógázon vette az 1-est, ezért én is ugyanezt terveztem el. Megérkeztem az 1-esbe, és biztos voltam benne, hogy sikerülni fog, de a lábam nem padlózott. Önálló életre kelt, nem csatlakozott az agyamhoz abban a pillanatban.”

Második vagy harmadik próbálkozásra persze már sikerrel járt. A spanyol kiemelte, mennyire lenyűgözte az IndyCar-autók egyszerű működése: „Megkérdezik, hogy készen vagy-e, azt mondod, igen, beindítod a gépet, aztán mész is. A Formula-1-ben ugyanez hat percig tart mindenféle ellenőrzéssel, újraellenőrzéssel, amire a technológia miatt szükség van. Sokkal élvezetesebb, ahogyan itt megy.”

„A csapat kérdezgetett, de egyelőre még nem tudom megállapítani, mikor számít a pálya jónak vagy rossznak, mikor gyors vagy lassú” – jelentette ki Alonso, hogy továbbra is a tanulási fázis elején jár. „A csapat teljesen mögöttem állt, most pedig következnek a hasznosabb tanulnivalók. Még hosszú az út, de elégedett vagyok az első lépéssel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: