Számos kört begyűjtött indianapolisi tesztje során Fernando Alonso, aki rögtön az elején teljesítette az 500 mérföldes verseny újoncai számára kötelező vizsgát: három különböző sebességi tartományban kellett előírt számú kört megtennie, ami szükséges feltétele hivatalos programban való részvételnek. Narancssárga Dallara-Hondájával a spanyol a későbbiekben is fokozatosan gyorsult, egyre nagyobb átlagtempót elérve a négy kanyarból álló oválpályán.
„Jó móka, és egy hatékony módja annak, hogy felépítsük a sebességet” – idézi a motorsport.com Alonsót, aki a körözés egyik szünetében nyilatkozott, már a 40 fordulós újoncvizsga után. „Talán az elején a minimumot elérni volt kissé nehezebb, a következő szakaszok azonban simábban mentek. Remélem, most jönnek a gyorsabb körök, és elkezdek ráérezni az autóra, mert egyelőre magát vezeti, nem én vezetem! Az íveken, felfelé és lefelé váltásokon kell finomítanom, azon, hogy hol melyik fokozatot használjam.”
Michael Andretti, az Andretti Autosport főnöke hibátlannak érezte Alonso első óráit az autóban. „Tökéletes munkát végzett, mindent megtett, amit elvártunk tőle. Átesett a három fázison, így most elkezdhetünk játszani. Ráérzett a dolgokra: ő a világ egyik legjobbja, és látható, hogy miért. Figyelte az íveit, körről körre változtatta őket. Amikor alulkormányzott volt, akkor ehhez igazított… egy főnyeremény. Kísérletezett, egyszer úgy láttam, kissé lent van, de a következő körön újra feljebb ment.”
„Amikor Zak Brown (McLaren) és Mark Miles (IndyCar) felhívott, arra gondoltam, nem tudom, hogyan, de meg fogjuk csinálni, megtaláljuk a módját” – idézte fel a közös történet kezdetét, melyből az Andretti számára rendkívül előnyös egyezség született. „Túl nagy sztori, túl nagy üzlet ez a csapatunknak, hogy olyasvalaki vezet nálunk, mint Fernando, és hogy a McLarennel léptünk szövetségre. Fantasztikus lehetőség, amelyet nem hagyhattunk ki.”