A Forma-1-ben második szezonjára készülő Gene Haas csapata lassan másfél évtizede versenyez a NASCAR-ban, s noha 2011-ben és 2014-ben Tony Stewart, valamint Kevin Harvick révén megnyerték a Sprint Kupát, a Daytona 500-on aratott siker soha nem jött össze eddig nekik.
A szezon előtt hozott szabályok szerint három (kétszer 60 és egyszer 80 körös) részre osztott verseny első szakaszát Kyle Busch nyerte, a másodikat pedig Kevin Harvick - utóbbiban Busch és Dale Earnhardt Jr. is balesetbe keveredett.
Az 59. Daytona 500 több balesetet is hozott, az említettek mellett olyan vezéráldozatokat követelve, mint a hétszeres banok címvédő, Jimmie Johnson, vagy Brad Keselowski.
A futam utolsó szűk ötven köre sárga zászlós szakasz nélkül zajlott, a győzelem sorsa mégis az utolsó körben dőlt el. Sokáig úgy tűnt, hogy a pole-ról induló Chase Elliotté lesz a diadal, de a tavalyi győzelemről egy századdal lemaradó Martin Truex Jr és Kyle Larson is harcban állt az első helyért.
A verseny végén azonban üzemanyaghiány miatt mind lelassultak, a vezetés pedig végig az élmezőnyben autózó 2004-es Sprint Kupa-bajnok, Kurt Busch kezébe került, éppen a legjobbkor: egy körrel a leintés előtt. A tél során Chevy-ről Fordra váltó Stewart-Haas Racing versenyzője először nyert a Daytona 500-on, miután korábban három alkalommal is meg kellett elégedjen az ezüstéremmel.
A dobogóért folytatott csatában végül az első teljes NASCAR-szezonját tavaly teljesítő Ryan Blaney-é lett a második, a legjobb ötszázas eredményét beállító (2009) AJ Allmendingeré pedig a harmadik hely.