Hol esett, hol nem, ami önmagában garantálta a torontói IndyCar-futam izgalmait. A verseny fordulatos voltáról sok mindent elmond, hogy azt a 11. helyről induló Josef Newgarden nyerte. A CFH Racing pilótája egy szerencsés időzítésű bokszkiállásnak köszönhetően került nyerő pozícióba.
Történt ugyanis, hogy amint másodszorra is a bokszba hajtott friss gumikért, James Jakes falba csapta autóját a csúszós pályán, ami miatt figyelmeztető jelzés lépett érvénybe. Miután pedig a bokszutcát újra megnyitották, és mindenki más is a bokszba hajtott kereket cserélni, Newgarden hirtelen ott találta magát az élen, innentől pedig ki sem engedte a kezéből a nem várt sikert.
Newgarden volt az egyetlen, akinek ekkora mázlija volt a kerékcsere időzítésével, a dobogó alsóbb fokaira erőből ért fel másik két versenyzőtársa. A pole-ból induló Helio Castroneves csapata hibája folytán a bokszban elveszített körülbelül egy másodpercet, és ez pont elég volt ahhoz, hogy Luca Filippi ő elé térjen vissza a pályára saját bokszkiállásáról. Így végül az olasz végzett a 2., a brazil a 3. helyen.
Az élmezőny hátsóbb traktusában hatalmas csata folyt a 4-8. pozíciókért, Will Power, Sebastien Bourdais, Tony Kanaan, Juan Pablo Montoya és Scott Dixon között ugyanis szinte az egész verseny ideje alatt folyamatosan cserélődött a sorrend. Volt, aki vizes, volt, aki száraz pályán volt gyorsabb, így a változó körülmények folytán mindig más került előkelőbb pozícióba.
Az ex-F1-es Montoya a verseny elején egy kicsúszással borzolta szurkolóinak idegeit, a kolumbiai éppen Dixont próbálta megelőzni, amikor a kelleténél szélesebben vette az egyik kanyart, de a nagyobb bajt szerencsésen elkerülte. Végül a 7. helyen intették le, ami elég volt ahhoz, hogy az összetettben megőrizze vezető helyét.
A verseny végeredménye:
| 1 | Josef Newgarden | CFH Racing | Dallara/Chevrolet | |
| 2 | Luca Filippi | CFH Racing | Dallara/Chevrolet | 1.4485s |
| 3 | Helio Castroneves | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 3.9027s |
| 4 | Will Power | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 4.7766s |
| 5 | Sebastien Bourdais | KVSH Racing | Dallara/Chevrolet | 6.7215s |
| 6 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 7.8160s |
| 7 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 8.7242s |
| 8 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 9.5397s |
| 9 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Dallara/Honda | 11.8704s |
| 10 | Takuma Sato | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Honda | 18.9723s |
| 11 | Simon Pagenaud | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 20.6315s |
| 12 | Conor Daly | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara/Honda | 21.9187s |
| 13 | Marco Andretti | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 33.2063s |
| 14 | Jack Hawksworth | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Honda | 44.5250s |
| 15 | Gabby Chaves | Bryan Herta Autosport | Dallara/Honda | 46.0971s |
| 16 | Sebastian Saavedra | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 46.6248s |
| 17 | Tristan Vautier | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 47.0229s |
| 18 | Rodolfo Gonzalez | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 51.3658s |
| 19 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 1 kör |
| 20 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 1 kör |
| 21 | James Jakes | Schmidt Peterson Motorsports | Dallara/Honda | 1 kör |
| 22 | Carlos Munoz | Andretti Autosport | Dallara/Honda | Kiesett |
| 23 | Stefano Coletti | KV Racing Technology | Dallara/Chevrolet | Kiesett |