A kolumbiai sokáig messze volt a mezőny élétől, hiszen csak a 15. helyről rajtolt, majd az első sárga zászlós szakasz során hátulról nekikoccant Simona de Silvestro. A Penske pilótájának emiatt egy hátsószárny-cserére is a bokszba kellett hajtania, aztán egy későbbi kiállása során kissé túlszaladt a szerelőin, amivel további időt vesztett, és még ez után sem érezte tökéletesnek az autóját. Montoya mégis előre tudta verekedni magát a mezőnyben, és az utolsó 15 körben látványos csatában győzte le Scott Dixont és saját csapattársát, Will Powert.
Az indianapolisi győzteseknek járó tej íze már nem ismeretlen számára, hiszen 2000-ben, még F1-es karrierje előtt már megnyerte egyszer ezt a legendás versenyt, ám akkor teljesen más - elmondása szerint könnyebb - helyzetben volt. Az USA formaautós versenyzése akkoriban mélypontot élt meg, csak pár éve történt meg a szakadás, ami életre hívta az Indy Racing League és a Champ Car sorozatokat, és az utóbbiban szereplő Ganassi volt az első, amely visszatért az IRL naptárához tartozó Indy 500-ra, Montoyával a volánnál.
„2000-ben még a karrierem kezdetén jártam, nagyon fiatal voltam. Megjöttünk ide, és remek autónk volt, amivel végig domináltunk. Az egy könnyű verseny volt” - emlékezett vissza újabb győzelme után a 39 éves kolumbiai. „Ez a mostani viszont rengeteg munka eredménye. Amikor ilyen keményen kell dolgoznunk valamiért, az teszi igazán érdekessé az egészet.”
„Folyamatosan növeltük a leszorítóerőt és változtattunk az autón a verseny során. Az egyik sárga zászló után már a 8. helyen álltam, de még mindig alig tudtam tartani a lépést a többiekkel. Úgy tűnt, hogy semmi sem elég jó az autóban, de aztán további változtatásokat végeztünk, és éreztem, ahogy egyre jobb és jobb lett. Ennek a versenynek a nagy részén az a lényeg, hogy a pályán maradjunk. Az utolsó 15 kör az, ami igazán számít.”
A futam elején, de Silvestróval történt balesetet a svájci figyelmetlensége okozta, de Montoya nem haragszik a történtek miatt, és elmondása szerint teljes mértékben megérti a csak egyes versenyekre lehetőséget kapó pilótahölgy helyzetét.
„Ez történik, ha az ember gyengén kvalifikál - hirtelen nem a megfelelő társaságban találja magát” - mondta, mindenekelőtt önmagát okolva. „Simona nem szándékosan tette, amit tett. Csak bizonyítani akarja, hogy mennyire jó, és tényleg nagyon gyors. De ha valaki az állásáért versenyez, az rendkívül megnehezíti a helyzetet. Az átfogó képet kell néznünk vele kapcsolatban.”