A CHF Racing Chevrolet-motoros autóját vezető Newgarden az egész hétvége során az élmezőnyben autózott, és vasárnap azzal alapozta meg a győzelmét, hogy a rajtnál az 5. pozícióból a harmadikra ugrott előre az első kanyarban. További előrelépéseihez remek bokszkiállások is kellettek, hiszen első kerékcseréjénél átlépte a pole-ból startoló Helio Castronevest, az utolsónál pedig az addigra a vezetést átvevő Scott Dixont is, így a hajrára az élen találta magát.
Győzelmében azonban egészen a leintésig nem lehetett biztos, ugyanis nagy veszélyt jelentett rá Graham Rahal, aki eltolt taktikájának köszönhetően nyolc körrel Newgarden után tudta le utolsó kiállását, így frissebb gumikkal és több üzemanyaggal gazdálkodva vadászhatta le ellenfeleit. Hamar megelőzte Will Powert, Ryan Hunter-Reay-t és Castronevest, amivel feljött a harmadik helyre, ám még ekkor, 8 körrel a leintés előtt is 18 másodperc volt a hátránya Newgardenhez képest. A különbséget azonban rohamléptekben, körönként két másodperccel csökkentette: hamarosan utolérte Dixont, ám egy körbe tellett, mire el tudott menni a Long Beach-i futam győztese mellett, és talán pont ezen múlott, hogy az utolsó körben már nem maradt ideje befogni az éllovast.
A 24 éves Josef Newgarden 2012 óta tartó IndyCar pályafutása során először nyert, Rahal pedig továbbra sem tudott újabbat hozzátenni 2008-ban szerzett eddigi egyetlen győzelméhez. Egy épített versenypályán azonban két amerikai végzett az első két helyen, amire régen volt már példa a sorozatban.
Will Power szintén remek tempóval és taktikával tudott feljönni a 4. helyre, dacára gyenge rajthelyének, na meg annak, hogy áthajtásos büntetésre ítélték, miután a bokszból kijövet figyelmetlenül ráhúzta autóját Takuma Satóra, aki megpördült ennek következtében.
Pedig a negyedik pozícióban még az utolsó kör megkezdésekor is Castroneves állt, aki ha ott ér célba, átvehette volna a vezetést az összetettben. A brazilt azonban utolérte a végzet, hiszen autójából elmondása szerint egy kommunikációs hiba miatt kifogyott az üzemanyag a leintés előtt. Castroneves lassú tempóban tudott csak begurulni a célba a 15. helyen, éppen csapattársa, Juan Pablo Montoya mögött, aki így küzdelmes és eredménytelen hétvégéje ellenére is megőrizte az első helyet a tabellán.
A futamnak a számos előzés és esemény ellenére egyetlen kiesője sem volt, mind a 23 autó eljutott a célig.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Autó | Idő |
1 | Josef Newgarden | CFH Racing | Dallara/Chevrolet | 1:55:53.0630 |
2 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Dallara/Honda | 2.2061 |
3 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 4.8371 |
4 | Will Power | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 19.4903 |
5 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 22.0663 |
6 | Carlos Munoz | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 24.0595 |
7 | James Hinchcliffe | Schmidt P. Motorsports | Dallara/Honda | 24.6529 |
8 | Sebastien Bourdais | KVSH Racing | Dallara/Chevrolet | 25.4534 |
9 | Simon Pagenaud | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 30.6139 |
10 | Marco Andretti | Andretti Autosport | Dallara/Honda | 33.4777 |
11 | Luca Filippi | CFH Racing | Dallara/Chevrolet | 34.1607 |
12 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 34.6792 |
13 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 35.3334 |
14 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 36.6361 |
15 | Helio Castroneves | Team Penske | Dallara/Chevrolet | 39.4194 |
16 | Gabby Chaves | Bryan Herta Autosport | Dallara/Honda | 45.8965 |
17 | Takuma Sato | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Honda | 50.8442 |
18 | Sage Karam | Chip Ganassi Racing | Dallara/Chevrolet | 55.1372 |
19 | Stefano Coletti | KV Racing Technology | Dallara/Chevrolet | 55.4160 |
20 | Rodolfo Gonzalez | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 1:07.9855 |
21 | Jack Hawksworth | AJ Foyt Enterprises | Dallara/Honda | 1:13.1828 |
22 | James Jakes | Schmidt P. Motorsports | Dallara/Honda | 1 kör |
23 | Francesco Dracone | Dale Coyne Racing | Dallara/Honda | 1 kör |