Bár időben tudatta riválisaival döntését, a Mercedes idei év végén elkövetkező DTM-es kiszállása nehéz helyzetbe sodorta a sorozatot, főleg annak fényében, hogy a mezőny már jelenleg is csak 18 autót számlál, mivel a három gyártó még a 2017-es szezon előtt megegyezett abban, hogy költségmegtakarítási okokból nyolc helyett mindannyian csak hat autót neveznek a bajnokságba.
A Mercedes távozása tehát azt eredményezi, hogy jelen állás szerint mindössze 12 autó maradna a rajtrácson, miközben az Audi és a BMW nem is szívesen költenének arra, hogy ismét megnöveljék autóik számát. Persze valamilyen módon ez elkerülhetetlen lesz, hiszen az idő múlásával egyre inkább látszik, hogy 2019-re nem fog egy új, harmadik gyártó csatlakozni hozzájuk a túraautós sorozatban.
„Azt hiszem, meg kell próbálnunk még gyártónként legalább két autót a rajtrácsra állítani” – mondta az Audi programját vezető Dieter Gass. „Az én tervem, hogy visszahozzuk az igazi ügyfélautók rendszerét, amely szemlélettel Gerhard [Berger, a DTM vezetője] is egyezik. Így független csapatok is szerepet vállalhatnának. Ha ezt sikerülne megvalósítani, ezen csapatok maguk választhatnák ki a versenyzőiket is, amibe nekünk nem lenne beleszólásunk.”
Az utóbbi években már minden autó gyári támogatással versenyzett a mezőnyben, viszont az évezred elején még megszokott dolog volt, hogy a gyártók néhány autót privát indulók rendelkezésére bocsátottak – az Audi például Colin Kolles csapatával ápolt ilyen jellegű partnerséget egy ideig.
„Nagy különbség lenne viszont a korábbiakhoz képest, hogy az ügyfélcsapatok nem a korábbi évek modelljeit kapnák meg, hanem mindenki a legfrissebb gyári fejlesztésekkel rendelkezne” – tette hozzá Gass, aki azonban továbbra sem kezdheti el teljes magabiztossággal mozgatni a szálakat, mert az Audi még mindig nem adott hivatalos tájékoztatást arról, hogy jövőre is folytatni szándékozik programját. Bár valószínűnek tűnik a maradás, a Mercedes és az Audi egyszerre történő távozása szinte biztosan ellehetetlenítené a DTM létezését jelenlegi formájában.
A DTM eközben pár éve már elkötelezte magát a Class One szabályrendszerre való átváltás mellett, amely éppen a 2019-es szezonra fog megtörténni. A japán SuperGT sorozat ugyanezt tervezi egy évvel később, 2020-ban, így onnantól akár az átjárás is megoldható lesz a két túraautós csúcsbajnokság között. Ennek előfutáraként pedig a két sorozat megállapodott arról, hogy már 2019-ben rendezni fognak két közös versenyt, ezek révén pedig biztosan fennmarad az érdeklődés a DTM iránt, még ha a mezőnyük létszáma ideiglenesen meg is csappan.