Ahogyan Gerhard Berger a DTM hungaroringi fordulóján nekünk adott exkluzív inkluzív interjújában elmondta, hetek óta zajlottak a tárgyalások a német sorozat és a Super GT promóterei között a szabályrendszerek egységesítéséről, és egy potenciális, közös sorozat megalakításáról. A Német Túraautó Bajnokság ezen a hétvégén a Norisringen vendégeskedik, ahol Gerhard Berger és Masaaki Bandoh a két fél képviseletében nyilvánosságra hozta a jövőbeni együttműködés részleteit.
A DTM jövőre átveszi a Class One szabályrendszert, az autókat négyhengeres, kétliteres turbómotorok fogják hajtani – az erőforrás nagyjából 620 lóerőt lesz képes leadni, 270 km/h feletti végsebességeket produkálva. Az autók aerodinamikája elöl és hátul is jelentős változáson megy majd át, hogy egyre inkább hasonlítsanak a Super GT-modelljeire.
Jelentős változás, hogy 2019-ben két hétvégére is egyesül a két sorozat, egy-egy európai, illetve japán helyszínen – noha a Super GT csak 2020-ban veszi át teljesen a szabályrendszert. Ami a hétvégék lebonyolítását illeti, a DTM-ben használt szisztémát veszik igénybe a résztvevők: két egyórás futam, pilótaváltás és tankolás nélkül, egy-egy kötelező kerékcserével. Az autókat a versenyek előtt teljesítménykiegyenlítésnek veszik majd alá, hogy minél minőségibb show-t nyújtsanak majd.