DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Túraautó

Paffett vezette be a Mercedes-vonatot Zandvoortban

A rendkívül szűk zandvoorti pályán, Hollandiában vendégeskedik a DTM mezőnye. A mai első verseny időmérő edzője négyes Mercedes-győzelmet hozott, innen kellett mutatnia valamit a többieknek.

A Mercedes kezdte a legjobb formában a zandvoorti DTM-hétvégét, négy autójuk befoglalta a rajtrács első két sorát.

A verseny első méterein a márka versenyzői meg tudták tartani pozícióikat, viszont kicsi híja volt, hogy a tavaly még F1-ben szereplő Pascal Wehrlein átvegye a vezetést Gary Paffettől, aki csak üggyel-bajjal tudta megtartani a vezetést.

Voltak olyanok, akik már az első körökben letudták kötelező bokszkiállásukat, Green, Mortara és Duval konkrétan a legelsőben, Juncadella eggyel, Wittmann kettővel később.

Rengeteg szoros küzdelmet láthattunk, de mivel rendkívül szűk pályáról van szó, előzést annál kevesebbet, az egyik ritka kivétel Wittmann volt a kiállása után.

Nyolc kör után már csak hat olyan versenyző volt, aki nem jött ki a bokszba, az első, aki a közvetlen élmezőnyből kilátogatott, Pascal Wehrlein volt, viszont csapata nem tudott tökéletes munkát végezni, ugyanis az egyik kerék le- illetve felhelyezésével gondok akadtak, emiatt több másodpercet vesztett. Egy körrel később Paffett is ugyanígy tett, viszont nem döntött túl jól abból a szempontból, hogy di Resta pillanatok alatt utolérte őt.

wehrlein



A bokszkiállást Auer, Rast, Rockenfeller és Eriksson húzta a legtovább, Eriksson mögött a már kiállók sorát Paffett vezette di Resta és Wehrlein előtt.

Az utolsó, aki húzta-halasztotta a kerékcserét, a címvédő René Rast volt, ő még akkor is a régi gumikkal volt a pályán, amikor 19 kör után (és 25 perccel a vége előtt) Nico Müller a falba állította Audiját. Ez nem jött jól ki neki, ugyanis néhány másodperces sárga zászlós periódus után a biztonsági autót is beküldték.

Müller autójának mentési folyamata kifejezetten hosszadalmasra sikerült, beletelt majdnem negyed órába, mire ismét szabad volt a versenyzés. Furcsa módon Rast még a 10 perces sprintverseny alatt is kint maradt nagyon sokáig a pályán, igaz, meg is tehette ezt, hiszen Paffetten kívül még ekkor is mindenkinél gyorsabb volt.

René Rast csak a legutolsó körben ment be a bokszba, de be kellett mennie, hiába ment még mindig gyorsabban gyakorlatilag mindenkinél. A futamot így Paffett nyerte márkatársai, di Resta, Auer és Wehrlein előtt. A legjobb nem Mercedest vezető pilóta a hazai pályán vezető audis, Robin Frijns lett, mögötte négy BMW-s (Glock, Wittmann, Farfus, Eriksson), valamint az Audit kormányzó Jamie Green tudott még pontot szerezni.

Paffett növelni tudta előnyét összetettben, ami így már 21 pont.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: