A Hankook motorhome-jában megrendezett sajtótájékoztató legfőbb célja a DTM aktuális, magyarországi fordulója által tartogatott kihívások ismertetése volt, természetesen elsősorban a gumik nézőpontjából. A rendezvényen a koreai vállalat motorsportos vezérkarának jelentős része tiszteletét tette, hogy bemutassák a Hungaroring abroncsaikra gyakorolt hatásait, továbbá néhány újságírók által felvetett témát is körbejártak a szakemberek.
Elsőként Andre Weber, a Hankook pályamérnöke kanyarról kanyarra, rendkívül részletesen ismertette a Hungaroringet, mint helyszínt, majd kitért arra is, hogy miért ez az egyik legmegterhelőbb versenyhétvége a gumik számára. Kihangsúlyozta, hogy a DTM-hétvégén a Hungaroring átlagos aszfalthőmérséklete 50 Celsius fok körüli, így mindenképp a versenynaptár legforróbb pályái közé sorolható, sőt csak a Misanóban megrendezendő olasz forduló közelítheti meg e szempontból.
A nem mindennapi hőmérséklet oka elsősorban a pályát borító sötét aszfaltréteg, ami hosszú ideig megtartja a meleget. A szakember megemlítette, hogy míg más helyszíneken a gumik számára a rázókövek jelentik az egyik legnagyobb megterhelést, Magyarországon ez nincs így, és szerencsére nem tetézi a hőmérséklet jelentette kihívásokat, ugyanis a Hungaroring F1-es licensszel rendelkező létesítmény, emiatt jó minőségűek a pályát szegélyező kerékvetők.
A mérnökök már a hétvége előtt tudták, hogy a legnagyobb fejtörést nem más fogja okozni, mint a kiszámíthatatlan mogyoródi időjárás. Ez be is igazolódott, a hétvége során nem telt el nap egymást követő futózáporok nélkül, így az addig felgumizott aszfaltot újra és újra tisztára mosta az eső, ez pedig minden nap teljesen új körülményeket eredményezett.
Bár a kérdés feltevésekor még csak az első szabadedzést tudhattuk magunk mögött, a Formula.hu megpróbált utána járni, hogy – csapadékmentes futam esetén – milyen lehet a magyar forduló nyerő bokszstratégiája, illetve a futamok mely szakaszában számíthatunk a legnagyobb forgalomra a bokszutcában.
„Ez egy jó kérdés, olyannyira, hogy a futam kezdetéig ezt teljességgel lehetetlen megjósolni, ugyanis a csapatok bokszstratégiája a DTM-ben kizárólag a verseny alakulásától függ” – kezdte válaszát Andre Weber. „Annyit talán előre feltételezhetünk, hogy a többi futamhoz hasonlóan, a mezőny végéről induló autók többnyire a verseny elején, akár már a rajt után néhány körrel is megnyithatják a bokszkiállások sorát, szóval vélhetően a mezőny hátsó feléből várhatóak az első kerékcserék” – árulta el a szakember, akinek a későbbi két fordulót látva teljes mértékben igaza lett.
„A Hungaroringen ez a kérdés különösen sok tényezőtől függ.” – folytatta Thomas Baltes, a Hankook DTM főmérnöke. „Az időjárás is bármikor közbe szólhat, nem beszélve a forgalomról és a versenyző aktuális pozíciójáról. A mezőny végén jó eséllyel a bokszkiállások alakíthatják ki a végleges helyezéseket, hiszen a magyar pálya nem a legtöbb előzési lehetőséggel bővelkedő aszfaltcsík a versenynaptárban.”
„Nem olyan egyszerű erre a kérdésre konkrét választ adni, például, hogy a 15-20. kör környékére várjuk a kerékcserék többségét. Biztosan van a csapatoknak egy előre megbeszélt stratégiájuk, ám végül a forgalom és a versenyhelyzet lesz a két döntő tényező. A DTM-ben egyáltalán nem úgy kell ezt elképzelni, mint a Formula-1-ben, ahol a Pirelli már a futam előtt közzé tudja tenni szinte az összes lehetséges bokszstratégiára vonatkozó jóslatát!” – tette hozzá Baltes.
A későbbiekben Manfred Sandbichler, a Hankook motorsport igazgatója elárulta, a Hankook több mint 35 motorsport-széria beszállítója, így szinte alig telik el úgy nap egy évben, hogy abroncsaikkal ne versenyeznének valahol a világ bármely pontján. Példaként az elmúlt hétvégén, a Hungaroringen kizárólag Hankook gumiabroncsokkal versenyző sorozatok álltak rajthoz, a DTM mellett a Formula-3-as Európa-bajnokságot, illetve az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cupot is a koreai cég látja el.
Lapunknak Frits Van Amersfoort, a Formula-3-as mezőny egyik ikonikus csapatának, a korábban többek között Max Verstappent is foglalkoztató Van Amersfoort Racingnek a csapatfőnöke is nyilatkozott a sorozatban használt Hankook abroncsokat illetően:
„A Formula-3-ban az a jó, hogy a versenyzőknek nem kell odafigyelniük a gumikra. A gumikezelés az F1, az F2, és a GP3 „jellegzetessége”, mert ők Pirelliket használnak. Az ő abroncsaik számára pedig lehetetlen, hogy kibírjanak egy teljes versenytávot. Ezért nagyszerű sorozat az F3, mert így a versenyzőknek nincs más dolguk, mint tövig nyomni a gázpedált! Úgy vélem, ez az egyik oka annak, hogy évről évre ennyi kiváló versenyzőt nevel ki a sorozatunk” – fejtette ki gondolatait a tapasztalt holland csapatfőnök.
Az eseményen az is felmerült, hogy a Hungaroringen kapott visszajelzések mennyiben befolyásolják a Hankook fejlesztéseit. A válasz: csak kis mértékben, mivel a koreai gyártónak olyan gumit kell készítenie, amely a világ bármely pályáján működik, legyen az a Hungaroring vagy a Nürburgring. A vállalat mérnökei természetesen hosszasan elemzik az összes helyszínről kapott visszajelzéseket, és ez alapján készítik el az az évi keveréket. Azonban nem tudják kifejezetten egy pálya igényeit részletesebben figyelembe venni, hiszen az F1-ben megszokottakkal ellentétben a Hankooknak pusztán a partnersorozataik számából kifolyólag sincs lehetősége minden versenyhétvégére új összetételű abroncsokat előállnia.
Az elhangzottak alapján garantáltan egy átfogó képet kaphattunk a motorsportok világának egyik legmeghatározóbb gumibeszállítójának alapelveiről, az esemény végén pedig a vállalat szakemberei kihangsúlyozták, figyeljük a híreket, ugyanis a Hankook egyik állandó célja a motorsportokban való szerepvállalásuk bővítése, tehát kíváncsian várhatjuk, melyik lesz a következő sorozat, melynek partnereként feltűnik a koreai cég.