Két éven át versenyzett a Formula-1-ben (eddig) Pascal Wehrlein, két éve a Manor, tavaly pedig a Sauber istálló volánjánál. Egyáltalán nem vallott szégyent, idén mégis ülés nélkül maradt. A Mercedes azonban nem vette le kezét a fiatal pilótáról és továbbra is próbálja egyengetni útját.
A német gyártó az idei esztendőre a DTM-ben bocsátotta rendelkezésére az egyik versenyautót, de a hosszú távú tervek még mindig a Formula-1 körül forognak, a Mercedes junior-pilótája 2019-ben szeretne visszatérni. Fernando Alonsóhoz hasonlóan erősen fontolgatta, hogy a DTM mellett idén a japán Super Formula sorozatot is bevállalja, de végül letett erről.
Wehrleinnek ugyanis e kettő dolog mellett még a Formula-1-ben is vannak kötelezettségei a Mercedes tartalékpilótájaként. Ahol ugyanis a másik fejlesztőpilóta, George Russell nem lesz jelen, ott ő kapja a beugró szerepét, szükséges esetben. Russell a Formula-2-ben versenyez majd idén, a nem európai helyszínek többségén így a német lehet talonban egy esetleges beugrásra.
„Japán egy lehetőség volt egészen a múlt hétig. Így viszont a versenynaptárban lenne tíz hétvége a DTM-mel és legalább tíz a Formula-1-gyel. Ha ehhez még hozzájönne a japán széria is, akkor szinte minden hétvégén különböző időzónában kellene versenyeznem, nagyon nehéz lenne. Így inkább közösen úgy döntöttünk, hogy ezt a pluszt már nem vállalom” – nyilatkozta Pascal Wehrlein az Autosport.com szakoldalnak.
„Pedig nagyon érdekelt volna. Az autók nagyszerűek, ahogy a pályák is. Sokat beszélgettem Felix Rosenqvisttel erről, nagyon szépeket mesélt, ő nagyon szereti. Legalább az F1-es versenyek felén jelen leszek, hátha éppen szükség van egy beugró versenyzőre a Mercedesnél. Ezen kívül viszont leginkább a DTM-re összpontosítanék. Alig várom, hogy újra versenyképes autót vezethessek. Az elmúlt két évben a Formula-1-ben mindig a leggyengébb autó jutott nekem, amivel jó, ha egyszer-kétszer pontot lehetett szerezni” – emlékezett vissza a tehetséges német versenyző.