DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Túraautó

Wehrlein nem vállal két sorozatot

Pascal Wehrlein, Fernando Alonsóhoz hasonlóan, párhuzamosan vállalt volna két szériát, ám végül egyik tervétől visszalépett, mert túlzsúfolt lett volna a német pilóta versenynaptára.

Két éven át versenyzett a Formula-1-ben (eddig) Pascal Wehrlein, két éve a Manor, tavaly pedig a Sauber istálló volánjánál. Egyáltalán nem vallott szégyent, idén mégis ülés nélkül maradt. A Mercedes azonban nem vette le kezét a fiatal pilótáról és továbbra is próbálja egyengetni útját.

A német gyártó az idei esztendőre a DTM-ben bocsátotta rendelkezésére az egyik versenyautót, de a hosszú távú tervek még mindig a Formula-1 körül forognak, a Mercedes junior-pilótája 2019-ben szeretne visszatérni. Fernando Alonsóhoz hasonlóan erősen fontolgatta, hogy a DTM mellett idén a japán Super Formula sorozatot is bevállalja, de végül letett erről.

Wehrlein a harmadik feladatról már inkább lemond


Wehrleinnek ugyanis e kettő dolog mellett még a Formula-1-ben is vannak kötelezettségei a Mercedes tartalékpilótájaként. Ahol ugyanis a másik fejlesztőpilóta, George Russell nem lesz jelen, ott ő kapja a beugró szerepét, szükséges esetben. Russell a Formula-2-ben versenyez majd idén, a nem európai helyszínek többségén így a német lehet talonban egy esetleges beugrásra.

„Japán egy lehetőség volt egészen a múlt hétig. Így viszont a versenynaptárban lenne tíz hétvége a DTM-mel és legalább tíz a Formula-1-gyel. Ha ehhez még hozzájönne a japán széria is, akkor szinte minden hétvégén különböző időzónában kellene versenyeznem, nagyon nehéz lenne. Így inkább közösen úgy döntöttünk, hogy ezt a pluszt már nem vállalom” – nyilatkozta Pascal Wehrlein az Autosport.com szakoldalnak.

„Pedig nagyon érdekelt volna. Az autók nagyszerűek, ahogy a pályák is. Sokat beszélgettem Felix Rosenqvisttel erről, nagyon szépeket mesélt, ő nagyon szereti. Legalább az F1-es versenyek felén jelen leszek, hátha éppen szükség van egy beugró versenyzőre a Mercedesnél. Ezen kívül viszont leginkább a DTM-re összpontosítanék. Alig várom, hogy újra versenyképes autót vezethessek. Az elmúlt két évben a Formula-1-ben mindig a leggyengébb autó jutott nekem, amivel jó, ha egyszer-kétszer pontot lehetett szerezni” – emlékezett vissza a tehetséges német versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: