Az Audi, a BMW és a Mercedes tizennyolc kiváló pilótája ezúttal már több mint 500 lóerős versenyautókban méri össze tudását, kilenc versenyhétvége tizennyolc futamán, minden korábbinál izgalmasabb szabályrendszer szerint.
A Német Túraautó Bajnokságba (DTM) 2012-ben visszatért BMW a korábbi felállással ellentétben két istálló három-három pilótájával vág neki sorozatban hatodik versenyszezonjának. Augusto Farfus, Marco Wittmann és Timo Glock a BMW RMG csapat színeiben gurul fel a rajtrácsra, míg a BMW RBM istálló versenyautóiban Bruno Spengler, Maxime Martin és Tom Blomqvist foglal helyet. Timo Glock és Tom Blomqvist háttértámogatását idéntől a két csapat közös szerelőbázisa, a BMW RMR csapat végzi. A tizennyolc futamot tartogató kilenc versenyhétvége során a DTM mezőnye öt országba látogat el, köztük Magyarországra is. A BMW az elmúlt öt szezon tizenöt megnyerhető arany serlegéből nyolcat hódított el, világklasszis pilótáinak, a továbbfejlesztett BMW M4 DTM versenyautónak és a sorozat számos ponton megújított szabályrendszerének köszönhetően pedig minden esélye megvan rá, hogy a gyűjtemény idén újabb trófeákkal bővüljön.
Az alapfelállás:
A BMW RMG csapat, a BMW RBM csapat és a három-három pilóta rendkívül intenzív felkészülési időszakot tudhat maga mögött. A BMW Motorsport által továbbfejlesztett, számos új alkatrésszel felszerelt BMW M4 DTM versenyautó a szezon előtti teszteken kiválóan vizsgázott és elképesztő potenciálról tett tanúbizonyságot, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy Timo Glock április elején a hockenheimringi felkészülés leggyorsabb köridejét autózta ki a technikából. A 2017-es idény ezúttal is a 4 574 méter hosszú aszfaltcsíkon rajtol el május 5-én, amikor is a gyártók minden lapot teljesen újraosztanak: a hónapokon át tartó spekulációk és előzetes várakozások egy szempillantás alatt szertefoszlanak, hiszen csak a szezon első időmérő edzésén és az első futam zöld lámpájánál derül fény a tényleges erőviszonyokra és a versenyautókban rejlő valódi teljesítményre.
A továbbfejlesztett BMW M4 DTM versenyautó:
A BMW Motorsport tervezőmérnökei az alapoktól gondolták újra a BMW M4 DTM versenyautó aerodinamikáját. Idéntől a versenybírók az autó alá csak rövidebb diffúzort engedélyeznek, a jármű szabadmagasságának megemelésével párhuzamosan pedig csökken a leszorítóerő és nő az autó előtt tolt levegőfal mérete. Az első lökhárító teljesen új alakot kapott, az optimális légáramlat és a hatékony levegőhűtés érdekében átdolgozták az oldalsó légcsatornát, vadonatúj újításként pedig a hátsó fékek hűtéséről gondoskodó szellőzőcsatornákat is beépítették.
A másik leglátványosabb újítás a 2017-es DTM-versenyautók hátsó légterelő szárnya, a légellenállás-csökkentő rendszer (DRS – Drag Reduction System) használati szabályait ugyanis ismét átdolgozták. A DRS aktiválására eddig az egy részből álló hátsó szárny egésze lentebb süllyedt, 2017-től azonban a hátsó szárny már két különálló részből áll. Idéntől a DRS aktiválására a szárny felső eleme felemelkedik, az alsó rész fix marad, az eddigiekkel ellentétben ráadásul az oldalsó zárólapok sem mozognak többé. A hátsó légterelő szárny felső elemének dőlési szögét 40°-os intervallumban állíthatják be a gyártók, amelynek köszönhetően a rendszer minden korábbinál hatékonyabb előzéseket segít elő.
A Német Túraautó Bajnokság versenyautóit a gyártók szabvány első koptatóval és alvázborítással szerelik fel, és ugyanez igaz az öt milliméterrel vastagabb padlólemezre is. A hátsó diffúzor teljesen új alakot kapott, amely a tavalyi versenyautóhoz képest jelentős mértékben rövidebb és laposabb is.
2017-től a Német Túraautó Bajnokság szabályrendszere 1 milliméterrel megnövelte a versenyautók erőforrásában alkalmazott levegőszűkítő csövek maximális átmérőjét: a cső immáron hengersoronként 29 milliméter átmérőjű lehet, az égéstérbe érkező levegő mennyisége így eszerint növekszik. Mindez körülbelül 25 lóerőnyi többlet-teljesítményt idéz elő, amellyel a versenyautók maximális teljesítménye 500 lóerő fölé emelkedett. A P66/1 kódszámon ismert V8-as szívómotor emiatt még intenzívebb hűtést igényel, a hűtőrendszert így némiképp átdolgozták, az első lökhárító levegőhűtő csatornáit pedig a megnövelt teljesítmény szerint alakították ki. Az erősebb motor következtében erőteljesebb és még tartósabb fékrendszerre van szükség, amelyek féktárcsáit a 2017-es DTM-versenyautók esetében ismét szénszálból készítik.
Az erőforrás teljesítményét és forgatónyomatékát egy hatsebességes szekvenciális váltó továbbítja a hátsó tengely felé, a fokozatok között a pilóta a kormány mögötti pneumatikus váltófülekkel kapcsolgathat. A tizenegy áttétel lehetővé teszi, hogy a BMW versenymérnökei a motor jelleggörbéje és az adott versenypálya karakterisztikája szerint minden egyes járműbeállításnál újrahangolják a váltót. A továbbfejlesztett BMW M4 DTM versenyautó futóműve ugyancsak számos szabvány alkatrészt tartalmaz: ilyenek a lengéscsillapítók, a stabilizátorok, a keresztlengőkarok, a kerékagyak, a tehermentesítők és a központi csavarok is. A BMW Motorsport tervezőmérnökei ugyanakkor a rugóstagok kiválasztásánál és az első tengely kiegészítő elemeinek megtervezésekor szabad kezet kaptak, ahogyan az átfogó járműbeállítások és a szabvány alkatrészek beállításai esetében is.
A versenyszabályzat főbb változtatásai:
A 2017-es szezon rajtjára nem csupán a versenyautók estek át komoly változtatásokon, de a futamokat koordináló versenyszabályzat is. A versenyautók alá minden korábbinál lágyabb, Hankook Ventus Race gumiabroncsok kerülnek fel, amelyek ugyan még jobb tapadást kínálnak, de gyorsabban is kopnak. A légellenállás-csökkentő rendszer (DRS – Drag Reduction System) még hatékonyabb előzéseket segít elő, idéntől pedig betiltják a boxban a gumiabroncs-melegítők használatát. A 2017-es versenyhétvégéken már nem csupán a vasárnapi futamokon, de a szombati megmérettetéseken is kötelező lesz legalább egy boxkiállás, és mindkét futam 55 percig tart majd (+1 kör). A három német prémiumgyártó hat-hat-hat versenyzővel képviselteti magát a mezőnyben, a korábbi huszonnégyről így tizennyolcra csökken a pilóták száma.
Szigorú szabályozás övezi verseny közben a csapat és a pilóta közötti rádiókommunikációt is, a biztonsági autóval megszakított futamokon pedig a biztonsági autó mögött indianapolisi stílusban, két sorban rajtolhat újra a mezőny. A légellenállás-csökkentő rendszer (DRS) használatát futamonként tizenkét körre limitálták a szervezők, 2017-től pedig a versenyzők már nem csupán a futamokon elért első tíz helyezésért, de az időmérő edzések dobogós pozícióiért is értékes pontokat kapnak: az első helyezett hármat, a második kettőt, míg a harmadik egyet.