Tidjikja és térsége a tereprali világában legalább akkora legenda, mint az F1-esek számára Monaco. Az afrikai versenyzés hőskorában legendás szakaszokat bonyolítottak errefelé, amelyek sokszor bizonyultak vízválasztónak egy-egy nagyobb derbin, azonban 2007 óta semmilyen élvonalbeli verseny útvonala nem kanyargott errefelé. Az Africa Eco Race szervezői éppen ezért döntöttek úgy, hogy idén ezt a térséget is érinti majd a viadal, a 415 kilométeres hurok pedig nem okozott csalódást: alaposan megdolgoztatta a versenyzőket.
„Élmény? Nos, azt mindenképpen az élmények közé kell sorolni, hogy gondok nélkül eljutottunk a célig és kellőképpen gyorsak tudtunk lenni. Nagyon nehéz szakasz volt, hol durván sziklás, hol pedig komoly dűnés, de szerencsére viszonylag simán túljutottunk rajta. Ásnunk egyszer sem kellett, tolatnunk is csak kétszer kellett. Mindent alaposan átgondoltunk, egyetlen akadálynak sem ugrottunk neki. Végig nagyon jó volt a hangulat a fülkében, alkalomadtán még nevettünk is egy-egy helyzetben. Bátran merem kijelenteni, hogy boldogan érkeztünk meg a táborba” – fogalmazott a pilóta, Kovács Miklós, aki 6 óra 32 perc alatt teljesítette a távot, amivel az autós-kamionos összevont értékelésben a nap legjobb eredményét produkálta.
A Qualisport Racing a 9. szakaszon elért eredménnyel megőrizte hídfőállásait az összetett értékelésben: a kamionok között továbbra is az élen állnak, míg az autós-kamionos összevont tabellán maradtak a 2. helyen, ám hátrányukat 14 percről 5 perc 54 másodpercnyire faragták. „Ígéretesnek tűnik ez az állás, de realisták vagyunk és egy évtizednyi tapasztalattal a hátunk mögött pontosan tudjuk, hogy a vége még mindig borzalmasan messze van. Csakis azzal foglalkozunk, hogy napról napra a tőlünk telhető legjobbat nyújtsuk, más nem érdekel bennünket” – mondta a verseny jelenlegi állásával kapcsolatban Kovács Miklós, akit a szervizcsapat tagjai újfent hazai ízekkel, egészen pontosan rántott hússal vártak a táborban.
Az Africa Eco Race másik versenyben lévő magyar kamionos egységének, a Fazekas Károly, Csákány Péter és Horn Albert alkotta triónak ezúttal nehéz napja volt. A Scania-hármas 7 óra 52 perc alatt gyűrte le a napi távot, amivel a kamionosok között az 5., az autós-kamionos összevont értékelésben pedig a 18. helyet érték el. A viadalon első ízben próbálkozó gárda az összesítésben megőrizte pozícióit: a kamionok között a 2. helyen, az autós-kamionos összevont tabellán pedig a 3. pozíciót foglalják el.
A legnagyobb afrikai tereprali-futam 10. szelektív szakaszát is Mauritániában bonyolítják majd, a versenyzőkre Tidjikja és Idini között az egész verseny leghosszabb menete vár. A mért táv 499 kilométer lesz, az útvonal kétharmada eddig ismeretlen terepen kanyarog majd, amelyről a szervezők egyelőre csak annyit árultak el, hogy sok lesz a homok és a navigáció kulcsfontosságú lesz.