Mint ismeretes, az Africa Eco Race történetében először futott maratoni szakaszt a mezőny: a hetedik, 500 kilométeres szelektív szakasz után a mauritániai Chamiban parc fermébe kerültek a járművek, a szervezők felügyeleték, hogy a tankolások kívül senki, semmilyen beavatkozást ne hajthasson végre a mai, nyolcadik szakasz előtt. A kihívás kétségkívül keménynek ígérkezett, de a Qualisport Racing kamionosai végrehajtották a tervüket: arra törekedtek, hogy komolyabb probléma nélkül teljesítsék a napi penzumot, lehetőség szerint a kamionos összesítésben elfoglalt 3. hely megőrzésével.
Kovácsék a távot 6 óra 15 perc alatt teljesítették, amely a kategória napi eredményei között csak az 5. legjobb, azonban a terv megvalósult: maradtak a 3. helyen a monstrumok között, igaz, előnyük 47 percnyire csökkent a holland DAF-pilóta, Johannes van de Laar egysége előtt. „Az eleje olyan ötven kilométeren át gyors volt, de utána jött az, amit vártunk Mauritániától: dűne, tevefű, dűne, tevefű, végtelenül… Egyszer elakadtunk és ezzel buktunk is egy órát, mert ásnunk kellett. Amikor elindultunk, utolértük a tatrás Tomeceket, aki megállt. Mi is megálltunk, de nem bírtunk elindulni, annyira elsüllyedt a kamion. Ott tíz-tizenöt percet álltunk, majd jött régi jóbarátom, Noel Essers, aki kihúzott bennünket. Végül eljutottunk a célig ezen a borzalmasan nehéz maratonon. Az eredményünk olyan, amilyen, a lényeg az, hogy itt vagyunk és megvalósítottuk a tervünket, a kategóriában elfoglalt harmadik hely megőrzését. Veszítettünk jó húsz percet a DAF-hoz képest, de szerencsére volt miből, így az előnyünk zöme szerencsére megmaradt” – mondta Kovács Miklós.
A 10. alkalommal megrendezett Africa Eco Race-szel kapcsolatban nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a szervezők igyekeznek minden eddiginél jobban próbára tenni a mezőnyt. Bár a maratont kipipálták, jön a következő nehéz menet: ez egy Amodjar környéki hurokszakasz lesz, amely az afrikai Dakar-ralik alkalmával Atar-Atar néven híresült el. „Brutális dűnesorok, több mint száz kilométernyi homok. Száz százalék, hogy borzalmasan nehéz lesz. Reméljük a legjobbakat és bízunk abban, hogy sikerrel vesszük ezt az akadályt is” – fogalmazott a pilóta, aki 2010-ben megnyerte az afrikai derbit a kategóriájában, az évek során pedig a dobogó összes fokát megjárta.
Míg a kamionsoknál érvényesült a papírforma és az összetettben élen álló Gerard de Rooy hozta a szakaszelsőséget az Ivecóval, addig a motorosoknál Luis Anjos Oliveira újra behúzott egy elsőséget, partiban tartva magát a győzelemért vívott harcban: a yamahás portugál 54 percnyi hátránnyal üldözi a napi szakaszt a 2. helyen záró éllovast, a KTM-mel versenyző olasz Paolo Cecit. Az autósoknál drámát hozott a maraton második felvonása: a tavalyi győztes Vlagyimir Vasziljev a kategória éllovasaként kezdte a napot, azonban a szakaszon cserélniük kellett a Mini All4Racing ékszíját, később a lapátok is előkerültek, így az orosz a nap végén a 9. pozícióban kötött ki. Üldözője, Mathieu Serradori kihasználta a lehetőséget: az Africa Eco Race saját nevelésű pilótájának tekinthető francia megnyerte a szakaszt LCR30-as Buggy-jával és átvette a vezetést az összesítésben. A gall előnye 1 óra 5 perc az orosszal szemben, így biztosra vehető, hogy Vasziljev megsokszorozott elánnal veti bele magát a folytatásba.
A nyolcadik szelektív össztávja 340 kilométer lesz, a szervezői előrejelzés szerint pedig „nehéz lecke lesz, ahol nemcsak gyorsan, hanem pontosan is kell száguldani ahhoz, hogy a versenyzők ne veszítsenek időt!”