A viadal kamionos kategóriáját 2010-ben megnyerő, az évek során a dobogó összes fokát megjáró dunaszentbenedeki csapat számára ez volt az első maratoni megmérettetés a tavaly augusztusban debütált új monstrummal, a Scania Qualisport Torpedóval. A marokkói felségterületen futott szakaszokon a kamion problémamentesen üzemelt, Mauritániában azonban jöttek a gondok: a különítménynek az első két ottani szakaszt félbe kellett szakítania, mert a helyi dízel üzemanyag túlzottan magas cetánszáma miatt túlmelegedett a motor és a turbó. A gárda a táv hátralévő részében takarékos üzemeltette a kamiont: a maradék hazai üzemanyagot vegyítették a helyivel, a végsebességet pedig visszafogták, így - míg a riválisok 150-nel is száguldozhattak - Kovács és két állandó társa, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő legfeljebb 130-as tempót taposhatott ki a Torpedóból.
"Roppant nehéz versenyen vagyunk túl, ahol technikai gondokkal is szembesültünk, elsősorban azért, mert a Torpedo új és egy ilyen maraton mindig megmutatja egy-egy új gép rejtett gyermekbetegségeit. A lényeg, hogy itt vagyunk, rengeteg tapasztalattal a tarsolyunkban érkeztünk meg a Rózsaszín tóhoz. Mesés érzés ismét itt lenni, immáron nyolcadik alkalommal begurulni ide a magyar nemzeti lobogóval. A mélypont biztosan az volt, amikor félbe kellett szakítanunk két szelektívet, de szerencsére utána a dűnéken még így, a technikai okok miatt takarékon üzemelve is sikerült megmutatni, hogy bőven van potenciál a Torpedóban. Jó példa erre, hogy volt olyan nap, amikor élesben sikerült a csúcstechnikát képviselő Kamazok előtt végeznünk és olyan is, amikor nagyon élvezetes csatában maradtunk alul velük szemben. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak mindazoknak, akik szorítottak értünk! Hogy mi következik most? Hazatérünk, pihenünk egy keveset és nekiesünk a kamionnak, elkezdjük felhasználni a friss tapasztalatokat és közben kiválasztjuk a számukra leginkább megfelelő következő kihívást!” - fogalmazott a magyar kamionversenyző.
A kilencedik alkalommal megrendezett Africa Eco Race december 30-án startolt Monacóból, a versenyzők több mint 6500 kilométert teljesítettek a 12 szelektív szakasz során. A kamionosoknál Andrej Karginov, a Kamaz pilótája diadalmaskodott, míg az autósoknál a korábbi Világkupa-győztes Mini-pilóta, Vlagyimir Vasziljev, a motorosoknál pedig a 18 éves izraeli Gev Sella bizonyult a legjobbnak.