DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Tereprali (TR)

Tarolt a cseh Hummer-rakéta az V. Gyulai Várfürdő Kupán

Senki és semmi nem volt képes megfékezni Miroslav Zapletalt az V. Gyulai Várfürdő Kupán: a cseh Hummer-pilóta a viadal zárónapján még növelni is tudta az előnyét BMW üldözőjével, Marcin Lukaszewskivel szemben, így magabiztos győzelmet aratott és 2014 után ismét elhódította a viharsarki trófeát. A külföldi egységek megsemmisítő csapást mértek a magyar egységekre a Viharokban.

Zapletal a pénteki szuperspeciált csak a 3. helyen zárta, a szombati négy szelektív szakaszból viszont hármat megnyert és 4 perc 27 másodperces előnnyel az élről vágott neki a zárónap négy szelektív szakaszának. A legfőbb üldöző, a BMW-s lengyel Marcin Lukaszewski és navigátora, Madgalena Duhanik-Persson esőért fohászkodott, amit meg is kaptak, hiszen egész délelőtt zuhogott, ám így is tehetetlennek bizonyultak a cseh rakéta ellen: a négyből három szakaszt ismét Zapletal nyert, aki még növelni is tudta előnyét, így végül 6 percet vert üldözőire.

„Nagyon örülök a győzelemnek” – értékelt Zapletal, aki az újabb sikerrel megerősítette vezető pozícióját a magyar és a közép-európai pontvadászatban is. „Nagyon sok múlik az autón, de a tegnapi gondok után ma minden problémamentesen alakult. Továbbra is imádom Gyulát, amely a legkedvesebb versenyhelyszíneim közé tartozik.”

Lukaszewskinek – akárcsak tavaly – idén is a 2. hellyel kellett beérnie, ám némi vigaszt jelenthet a lengyel menő számára, hogy a résztvevő együttesek képviselői és a nézői pontokon megkérdezett szurkolók voksai alapján ők kapták a „közönségkedvenc” egységnek járó különdíjat. „Mindent megpróbáltunk, de sajnos ismét csak a 2. helyig jutottunk. Zapletal pokolian gyors volt. Mi esőért fohászkodtunk, ami meg is jött, de sajnos mégsem tudtunk hasznot húzni ebből. A közönségkedvenc különdíj sokat jelent nekünk, jövőre is boldogan térünk vissza Gyulára” – fogalmazott Lukaszewski.

A totális külföldi uralmat két másik Hummer-egység tette teljessé: a lengyel Pjotr Bialkowski és navigátora, Artur Kolodziej kemény küzdelemben a 3. helyre küzdötte magát, míg az előző évi 3. hely után a cseh Tomas Ourednicek, Pavel Vaculik párosnak most a 4. pozíció jutott. „Ma a navigátorom nem szunyókált be, így minden jól alakult. Bíztunk az esőben és hasznot is húztunk belőle. Hogy a magyarok miért nem tudják tartani a lépést a külföldiekkel? Talán azért, mert mi őrültebbek vagyunk és bevállalósabban vezetünk” – mondta Bialkowski. Ourednicek elmondta: „A dobogóért harcoltunk, de lemaradtunk róla, sajnos, pedig közel jártunk. Így sem vagyok elégedetlen, mert csodálatos hétvég van mögöttünk.”



Akárcsak a magyar bajnokság első két futamán, a hazai egységek ezúttal is tehetetlennek bizonyultak a magyar bajnoki titulusért is harcoló külföldi riválisok ellen. A célig ezúttal csak két páros jutott el: a 2014-ben abszolút bajnok Fekete-Tóth egység az 5. helyen zárt, míg Lónyai Pál és Horn Albert a 6. pozícióban végzett a Porsche Macannal. Számukra fontos mérföldő ez az eredmény, ugyanis  a saját építésű konstrukciónak ez volt a második éles bevetése és máris gondok nélkül teljesíteni tudták a 635 kilométeres össztávot. „A legnagyobb boldogság számunkra az, hogy az autónk kibírta a versenytávot, ez lélektanilag sokat jelent az egész csapatnak. Dolgozunk tovább és igyekszünk minél versenyképesebbé varázsolni a Macant, hogy előbb vagy utóbb partiban lehessünk a külföldi egységekkel is” – mondta Lónyai.

Korda Erik és Csató Attila a HRX-Forddal a szombati kicsúszás és fának ütközés után vasárnap újra forfaitolt, ugyanis a rajtba menet szivárogni kezdett versenyautója hűtője. A délutáni szakaszokra a tandem visszaállt, így – időbüntetéssel – a 8. helyre, a T2-es géposztály legjobb párosa, a Nissannal versenyző Tomasz Piec és Gabriel Prohacki mögé rangsorolták őket.

A verseny legnagyobb drámáját a kamionos kategória produkálta: Fazekas Károly, Bognár József és Csákány Péter a Scania Qualisport V8-assal félórás előnyre tett szert a gyulai MAN-trióval, Vörös Ferenccel, Boros László Attilával és Kiss Zoltánnal szemben, akik végül mégis fordítani tudtak. Ez annak volt köszönhető, hogy a Scania-hármas benézte az üzemanyag-mennyiséget, így a délutáni első szelektív szakaszon a kamionból kifogyott az üzemanyag. „Nagyszerű érzés, hogy végre sikerült győznünk hazai pályán. Feca a volán mögött varázsolt az esőben, szenzációsan vezetett. A hétvége minden pillanatát imádtuk, köszönjük a közönségnek a biztatást!” – mondta Boros László Attila.

V. Gyulai Várfürdő Kupa – végeredmény

1. Zapletal, Momot (Hummer) + 03:35:44
2. Lukaszewski, Duhanik-Persson (BMW) +00:06:00
3. Bialkowski, Kolodziej (Hummer) + 00:09:21
4. Ourednicek, Vaculik (Hummer) + 00:10:13
5. Fekete, Tóth (Toyota Hilux Overdrive) + 00:16:31
6. Lónyai, Horn (Porsche Macan) + 00:19:36
7. Piec, Prochacki (Nissan T2) + 10:03:30
8. Korda, Csató (HRX-Ford) + 10:10:45

T4 – kamion

1. Vörös, Boros, Kiss (MAN) +05:24:20
2. Fazekas, Csákány, Bognár (Scania) +03:23:42

TH

1. Kapitány, Szaniszló (Mitsubishi) 19:09:56

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: