A péntektől vasárnapig tartó, a Varga Racing Team által szervezett viadal a műfaj összes sajátosságát felvonultatta. A jó hangulat az első pillanattól kezdve adott volt, az esőzés és a rekkenő forróság elegye változó körülményeket teremtett, de volt fordulat, dráma és vitatott eset is.
A fordulatot épp a győztes egység produkálta: Zapletal, a rutinos öreg róka az első két napon hiába űzte hajtotta a magyar évadnyitón győztes BMW-s lengyel egységet, Marcin Lukaszewskit és Magdalena Duhanik-Persont, a zárónapnak 59 másodperces hátránnyal kellett nekiugrania. A 2009-ben magyar bajnok cseh vitéznek a szombati nap végén még technikai gondjai is adódtak, vasárnap viszont megvillantotta klasszisát: mind az öt szelektívet megnyerte, így végül 1 perc 24 másodperces előnnyel mind a magyar abszolút értékelésben, mind pedig a Közép-európai Zóna Bajnokság értékelésében a 2. helyre kényszerítette Lukaszewskiéket.
A 3. helyen Pjotr Bialkowski és Artur Kolodziej végzett egy másik Hummerrel – ez a páros szállította a vitás esetet. A lengyel duó az utolsó szelektíven defektet kapott, a lecserélt kereket viszont – arra hivatkozva, hogy túlságosan felforrósodott és kigyulladhatott volna a H3 Evo – nem tették vissza az autóba. A sportfelügyelői testület rámutatott, hogy az előírt kettőnél kevesebb pótkerék volt a Hummerben, ezért 15 perces időbüntetést szabtak ki, ám a páros fellebbezést nyújtott be, így a 3. hely sorsa csak később dől majd el. Emiatt az IKR Parkban tartott záróceremónián nem is szólították trófeáért a 3. helyezett egységet.
A fellebbezési procedúra végéig a nem hivatalos eredménylistán Zdenek Porizek és Marek Sykora szerepel a 3. helyen a Ford F150 Evóval, míg őket egy cseh Hummer-tandem, Tomas Ourednicek és Pavel Vaculik követi. A magyar indulók közül a HRX-Forddal versenyző Korda Erik, Csató Attila párosnak sikerült a legjobban a bábolnai kiruccanás, akik az 5. helyen végeztek, míg őket a 2014-es bajnok Fekete, Tóth egység követte a Toyota Hilux-szal.
Bialkowskiékat a 15 perces időbüntetés miatt a 7. helyre rangsorolták, míg az utolsó helyre a mezőny egyetlen T3-es párosa, Mariusz Wiatr és Artur Szczygiel iratkozott fel egy Mitsubishi Pajeróval.
Mint az eredménylistából is kitűnik, a magyarokra rájárt a rúd ezen a versenyen: a technikai ördöge pénteken és szombaton jónéhány hazai párost kivont a forgalomból, a zárónapra pedig egy igazi dráma maradt. Ennek főszereplője az Opel Dakar Team egysége, Szalay Balázs és Bunkoczi László volt, akik életük legnagyobb bukását szenvedték el, és akkorát estek az Opel Mokkával, amilyet nagyon, nagyon régen, vagy talán még sohasem lehetett látni hazai pályán.
„A cél után húsz méterrel volt egy árok, amibe körülbelül 160 km/órás sebességgel érkeztünk meg” – idézte a Szákszend közelében elszenvedett látványos bukás után kórházba szállított Szalayt az Opel Dakar Team kommünikéje. „Megdobta a kocsi hátulját, és onnantól kezdve csak pörögtünk. Igyekeztem arra koncentrálni, hogy a kezem az autón belül maradjon, de miután az ajtó az első szaltónál leszakadt, a másodiknál sajnos kiért a könyököm és kiugrott a vállam. De szerencsére nincs ennél komolyabb baj, és az orvosok szerint három hét múlva már ez is rendben lesz.”
A TH-csoportban a mezőny egyetlen hölgypárosa, Kapitány Dorottya és Szaniszló Anna diadalmaskodott a rózsaszín Mitsubishivel, míg a motoros, quados kategóriában annak ellenére is Linninger Patrik diadalmaskodott, hogy több defekt hátráltatta és a célba is gumifoszlányokon érkezett meg. A mezőny egyetlen versenykamionja, a Fazekas Károly, Garamvölgyi Zoltán, Csákány Péter hármas Scaniája a célig nem jutott el, az utolsó szelektíven ugyanis eldurrant a monstrum turbója.
A Nyílt Országos Terep-rallye Bajnokság, valamint a Közép-európai Zóna Bajnokság június 3-5-én folytatódik, akkor az V. Gyulai Várfürdő Kupán csapnak össze egymással a térség legjobb terepralisai.
FEHÉRÉP Kupa, NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY
1. Zapletal, Momot (Hummer) + 02:47:48
2. Lukaszewski, Duhanik-Person (BMW) +00:01:24
3. Porizek, Sykora (Ford Raptor) + 00:08:01
4. Ourednicek, Vaculik (Hummer) + 00:08:14
5. Korda, Csató (HRX-Ford) + 00:09:49
6. Tóth, Fekete (Toyota) + 00:11:50
7. Bialkowski, Kolodziej (Hummer) + 00:22:11 (15perc időbüntetés, fellebbezés alatt)
9. Wiatr, Szcygiel (Mitsubishi) + 06:04:26 (2 óra időbüntetés)