Ahogyan arra számítani lehetett a meteorológiai előrejelzések fényében, a terepralis tekintetben szűz területnek számító bábolnai térségben pokoli forróság uralkodott a hétvége során. A derbi kezdetén úgy tűnt, hogy Korda Erik és Csató Attila viheti a prímet az ismeretlen pályákon: a duó előbb a szuperspeciált nyerte nagy fölénnyel, majd a szombatra előírt hat szelektív szakaszból az első ötöt is, az aznapi utolsó menet során azonban a technika ördöge kipécézte magának a HRX-Fordot. A versenygépben egy relé meghibásodása miatt lekapcsolt az elektromos rendszer, a kocsi leállt, így a páros csak vontatva jutott vissza a szervizparkba, másnap pedig vaskos időbüntetéssel állhattak vissza a mezőnybe.
Kordáék szombati drámája után a Fekete-Tóth kettős fordult a legelőkelőbb pozícióból a hajrára és a bajnokpáros meg is ragadta a győzelem esélyét. Vasárnap az első szakasz megnyerésével tovább növelték az előző napon gyűjtött előnyt, a hátralevő három menet során pedig a saját tempójukat autózták, így végül 2 perc 42 másodperccel végeztek Fazekasék előtt. „A rendezők egyszerűen fantasztikus pályákat hoztak össze, mi pedig kifogástalan autót kaptunk a csapattól. Megkockáztatom, hogy mióta a Toyotával megyünk, az autó még egyszer sem volt annyira versenyképes, harapós, mint most. A forróság persze megnehezítette a dolgunkat, de szerencsére az utolsó szakaszon már azt is megengedhettük magunknak Gyurival, hogy fütyörésszünk egy keveset! Nagyon örülünk az eredménynek” – értékelt a szervizparkban a győztes tandem pilótája, aki így – előreláthatólag – 26-ról 16-ra mérsékelte hátrányát a listavezető Fazekashoz képest.
Az előző két futamot megnyerő BMW-s kissé álmosan indította a zárónapot, de szokásához híven a folytatásra begyújtotta rakétáit. Ezzel sikerült visszakapaszkodnia a 2. helyre, minimalizálva a pontveszteséget: „Őszintén szólva sajnálom, hogy nem sikerült összehozni a mesterhármast, de sajnos elkövettünk pár hibát, amelyek megbosszulták magukat. A hazai Világkupa-futamon megpróbálunk visszavágni. Egyébként maga a verseny nagyon tetszett, remek pályákon csatázhattunk” – értékelt a 2011 és 2012 után a harmadik magyar bajnoki címére hajtó Fazekas.
A balatonfüredi versenyző gigantikus csatában, mindössze 3 másodperccel tudta maga mögött tartani Tomas Ouredniceket. A magyar futamok állandó résztvevőjének számító cseh Hummer-pilóta tőlünk egyenesen a Világkupa-sorozat spanyolországi helyszíne felé vette az irányt, ezért megpróbált a szokásosnál óvatosabb lenni, de nem titkolta, hogy csak nehezen tudta fegyelmezni magát, a felcsillanó dobogós sansz pedig csak rontotta a helyzetet: „Egyszerűen imádom Magyarországot, a magyar pályákat és a magyar versenytársaimat, barátaimat. Sokan azt mondták, hogy őrültség a spanyolországi Világkupa-derbi előtt elindulni itt, szerintem viszont a forróság és a komoly ellenfelek miatt remek felkészülésnek bizonyult. Akármennyire igyekeztem visszafogni magam és kímélni az autót, ez csak ritkán sikerült, de meglett a jutalom is, a dobogós eredmény, valamint az, hogy a kilencedik szelektív szakaszon versenyzői pályafutásom első szakaszgyőzelmét arattam. Erre nagyon büszke vagyok” – fogalmazott Ourednicek.
Az egyfutamos kihagyást követően visszatérő, a verseny megrendezéséhez nélkülözhetetlen segítséget nyújtó Fodor Imre küzdelmes hétvége után zárt a 4. helyen. A 2013-as magyar bajnoknak a méterszámláló meghibásodása után dacolnia kellett a Ford Ranger Dakar rakoncátlankodó fékrendszerével is, ennek ellenére a zárónapi szakaszok mindegyikén a legelőkelőbb helyért csatázott. „Nagyon boldog vagyok, hogy a tereprali felfedezte egy újabb szegletét az országnak, annak pedig különösen, hogy a visszajelzések alapján nemcsak nekem jöttek be a pályák. Számunkra nem volt könnyű a verseny, de a balszerencsés szezonkezdet után legalább megvannak az idei első pontjaink. Két futam még hátravan, meglátjuk, hogy mit tudunk kihozni ezekből” – fogalmazott a szélvészgyors győri pilóta, aki méltatta a méterszámláló nélkül is derekasan helytálló navigátorát, Mesterházi Márkot.
Kordáék végül az 5. helyen végeztek, míg őket a pályafutása második terepralis futamát teljesítő Juhász Gábor követte. A bugaci évadnyitón a sportágat egy Polaris fedélzetén megízlelő pilóta ezúttal egy Klement-Mosquitóval állt rajthoz, de őt sem kerülték el a technikai gondok, így két órányi időbüntetést is hozzáadtak az eredményéhez.
A TH-kategóriában Gyabronka István szó szerint egyedüliként szerepelt: a veterán pilóta navigátor nélkül versenyzett a zöld Nissannal, amelynek műszaki gondjai miatt több szakaszt is kihagyott, ám eredményét végül így is értékelni lehetett. Szintén nem volt ellenfele a mezőny egyetlen kamionjának, a Kovács Miklós pilóta, Ács László fedélzeti szerelő és Bognár József navigátor által táncba vitt Qualisport-Scaniának, de a kalocsai különítmény napja sem volt problémamentes: a pilóta ajkát a délelőtti második szakaszon megcsípte egy darázs, s annak hatásaitól tartva jobbnak látták nem teljesíteni a délelőtti kört.
Az amatőrök számára kiírt Challenge-kategóriában idén harmadszor állt rajthoz a Nyaka Zoltán, Török Ádám páros a Jeep Grand Cherokee-val. A hétvége folyamán új csapatnévre váltó – „Kisnyaka Racing” – formáció a hétvége minden rezdülését élvezte, az együttes tagjai pedig komoly pezsgőfürdőben részesítették a páros, amikor a díjkiosztó ceremónián megkapták a kategóriaelsőségért járó trófeát. Nyaka és Török ellenfele a kategóriában egy hölgypáros volt Kapitány Dorottya és Pánczél Gyöngyi révén: a Terepes Csajok sem először álltak rajthoz a Challenge-ben, ezúttal azonban a rózsaszín Nissan nem bírta ki a megpróbáltatásokat.
A tereprali-ob következő futama a Világkupa-sorozat hazai állomása, a Hungarian Baja lesz: az évad fénypontjának számító derbit augusztus 13-16-án rendezik Veszprém térségében, ahol nemcsak egymással, hanem a terepralis világelittel is összemérheti majd tudását a magyar armada.
Euro-Tools Kupa: hivatalos végeredmény (autósok)
1. Fekete Antal – Tóth György / Toyota Hilux Overdrive - +02:58:40
2. Fazekas Károly – Szenáki László / BMW X6 - +00:02:42
3. Tomas Ourednicek – Pavel Vaculik / Hummer H3 - +00:02:45
4. Fodor Imre – Mesterházi Márk / Ford Ranger Dakar - +00:03:08
5. Korda Erik – Csató Attila / HRX-Ford – 01:54:13
6. Juhász Gábor / Klement Mosquito - +06:45:00