DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 1. szerda
Tereprali (TR)

A piramisok elõtt ünnepelték a két vk-pontot

A gizai piramisok impozáns hátteret nyújtottak az ünnepléshez. És nem csak a gyõzteseknek volt mit ünnepelni... A maratoni sivatagi terepraliknak az a sajátosságuk, hogy aki célba ér, örül. Van is minek, hiszen a sivatagot legyõzni nem kis teljesítmény.

A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettõsnek azonban extra oka is akadt: az Opel Dakar Team párosa a kilencedik helyen ért célba a Fáraó-ralin (a szombati szakaszon nyolcadik helyen végzett), ami két világkupa-pontot jelent számára.

„Aki azt hitte, hogy az utolsó szakasz könnyû lesz, tévedett. Hosszú volt, nagyon gyors, és persze ezúttal is beküldtek minket a dûnék közé. Egyszer el is akadtunk, mert nem bíztunk abban, hogy jó irányba megyünk, és amikor visszafordultunk, azonnal elástuk magunkat. Eltöltöttünk ott vagy tíz percet és utána kellett egy kis idõ, hogy újra felvegyem a ritmust – akkor sikerült, amikor megláttam azt a két autót magam elõtt, amelyek megelõztek az ásás miatt. A nyolcadik szakaszeredménynek örülök, hiszen ez volt a legjobb helyezésünk ezen a versenyen” – nyilatkozta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs, miután átgurult a piramisok mögött felállított célkapun. 

x_1



Számtalan emlék idézõdött fel benne és a navigátorában is, hiszen 13 éve megnyerték ezt a versenyt. 

„Emlékszem, mennyire örültem akkor a gyõzelemnek – most újraéltem azokat az emlékeket. Ezúttal nem volt esélyünk nyerni, mert sokkal sûrûbb volt a mezõny, tele gyári autókkal, amelyekkel nem tudjuk felvenni a versenyt, úgyhogy nagyon értékelem ezt a két világkupa-pontot” – mosolygott Szalay, majd amikor arról kérdezték, sikerült-e összeszoknia Laklóth Aladárral, azt válaszolta, hogy napról napra folyamatosan fejlõdtek, és a végére már jól tudtak együtt dolgozni. 

„Nagyon gyors volt a mai nap, mintha mindenki hamar ide akart volna érni a piramisokhoz. Az itiner tele volt izgalmas helyekkel, de szerintem a mezõny eleje padlógázon teljesítette az utolsó száz kilométert. Az ásást leszámítva nekünk is jó napunk volt, és ami azt illeti, az utolsó három napban én is kezdtem ráérezni, hogy Balázs hogy szeretné megkapni a itiner információit, és kezdtem felvenni a tempót. Ma kimondottan jól dolgoztunk együtt, a világkupa-pontoknak pedig nagyon örülök” – nyilatkozta Laklóth. 

 

FÁRAÓ-RALI, A VK 4. FUTAMA

5. szakasz, Tibnija–Kairó (össztáv: 422 km, ebbõl szelektív szakasz: 339.29 km). Autósok: 1. Jazid al-Radzsi, Timo Gottschalk (szaúd-arábiai, német, Toyota Hilux) 2:43:10, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini All4) 2:39 p h., 3. Al-Attijah, Baumel (katari, francia, Mini All4) 4:22 p h., ...8. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Opel Mokka) 37:22 p h.

A végeredmény: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel 14:00:02, 2. Al-Radzsi, Gottschalk 6:33 p h., 3. Vasziljev, Zsilcov 8:18 p h., ...9. Szalay, Laklóth 3:25:44 ó h. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: