Igaz, ezúttal nem terepen, hanem a Fa Men XTreme Camp keretében a zeltwegi Red Bull Ringen.
Először kétszemélyes quaddal próbálták ki magukat, majd következett a KTM szuper sportkocsija, a X-Bow, végül pedig egy-egy Formula–Renault 3.5-ös, amely viselkedését és erejét tekintve jelenleg talán a legközelebb áll a Formula–1-hez.
Ez azért is érdekes, mert Szalay Balázsról sokan tudják, hogy annak idején a Formula–1 ejtette rabul, s többek között Niki Lauda inspirálta arra, hogy autóversenyzõ legyen. Más kérdés, hogy utóbb a terepralinál kötött ki – bár ezt ma már aligha bánja.
„Bármilyen versenyautót vezet az ember, az olyan, mint egy kemény edzés, ezért aztán én így is gondoltam rá. És beváltotta a hozzá fűzött reményeket, tényleg hasznos volt, sokat tanultam. A legjobban az X-Bow-t szerettem vezetni, mert azzal lehetett feszegetni a határokat. A Formula–Renault is érdekes volt, de ugye, ezeket az autókat vékony pilótákra tervezték, úgyhogy nekem elég szûk volt a hely, a lábam szinte a nyakamban volt, és alig tudtam sebességet váltani. De tapasztalatnak jó volt” – mondta Szalay Balázs, aki azért így is a leggyorsabb volt a formulaautóval, s aki a december végén rajtoló Africa Race-re készül navigátorával, Bunkoczi Lászlóval. Közös céljuk, hogy a lehető legjobb pozícióban juttassák el az Opel Mokkát Dakarba, a Rózsaszín-tó partján felállított célba.
„Jó néhány olyan műfajban kipróbáltuk magunkat, ami abszolút nem vág a szakmánkba, és számomra azt a tapasztalatot hozta ez a nap, hogy amikor beülsz egy háromszáz lóerős, hatszáz kilós jószágba, akkor egy ötszáz lóerős, kétszáz kilósra vágysz. És ha azt is megtanultad vezetni, akkor még erősebbre és könnyebbre. A formulaautós tapasztalatot nagyon élveztem, és értékeltem is, hiszen kevés embernek adatik meg, hogy egy Formula–1-es pályán ilyen versenygéppel száguldjon” – mondta Bunkoczi László.