DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Tereprali (TR)

Extrém táborral hangolt a sivatagra az Opel Dakar Team

Normál esetben egy csapatépítő tréningen valami újdonságot próbálnak ki az emberek, Szalay Balázs, Bunkoczi László és az Opel Dakar Team csapatfőnöke, Németh Ottó ezzel szemben pontosan azt csinálta, amit általában: versenyautókat vezetett.
Igaz, ezúttal nem terepen, hanem a Fa Men XTreme Camp keretében a zeltwegi Red Bull Ringen. 
 
_temp_lancelot_show05_1
 
 
Először kétszemélyes quaddal próbálták ki magukat, majd következett a KTM szuper sportkocsija, a X-Bow, végül pedig egy-egy Formula–Renault 3.5-ös, amely viselkedését és erejét tekintve jelenleg talán a legközelebb áll a Formula–1-hez. 

 

Ez azért is érdekes, mert Szalay Balázsról sokan tudják, hogy annak idején a Formula–1 ejtette rabul, s többek között Niki Lauda inspirálta arra, hogy autóversenyzõ legyen. Más kérdés, hogy utóbb a terepralinál kötött ki – bár ezt ma már aligha bánja.
 
„Bármilyen versenyautót vezet az ember, az olyan, mint egy kemény edzés, ezért aztán én így is gondoltam rá. És beváltotta a hozzá fűzött reményeket, tényleg hasznos volt, sokat tanultam. A legjobban az X-Bow-t szerettem vezetni, mert azzal lehetett feszegetni a határokat. A Formula–Renault is érdekes volt, de ugye, ezeket az autókat vékony pilótákra tervezték, úgyhogy nekem elég szûk volt a hely, a lábam szinte a nyakamban volt, és alig tudtam sebességet váltani. De tapasztalatnak jó volt” – mondta Szalay Balázs, aki azért így is a leggyorsabb volt a formulaautóval, s aki a december végén rajtoló Africa Race-re készül navigátorával, Bunkoczi Lászlóval. Közös céljuk, hogy a lehető legjobb pozícióban juttassák el az Opel Mokkát Dakarba, a Rózsaszín-tó partján felállított célba. 
 
_temp_lancelot_show03_1
 
„Jó néhány olyan műfajban kipróbáltuk magunkat, ami abszolút nem vág a szakmánkba, és számomra azt a tapasztalatot hozta ez a nap, hogy amikor beülsz egy háromszáz lóerős, hatszáz kilós jószágba, akkor egy ötszáz lóerős, kétszáz kilósra vágysz. És ha azt is megtanultad vezetni, akkor még erősebbre és könnyebbre. A formulaautós tapasztalatot nagyon élveztem, és értékeltem is, hiszen kevés embernek adatik meg, hogy egy Formula–1-es pályán ilyen versenygéppel száguldjon” – mondta Bunkoczi László.
 
_temp_lancelot_show04
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: