Aligha van olyan területe az életnek, ahol a kiegyensúlyozott, jó teljesítménynek nincs eredménye: a Fekete-Tóth páros 2014-es idénye is igazolja, hogy a terepralira mindenképpen igaz az állítás, ráadásul a Nagykálló térségében tartott verseny a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző újdonsült bajnokduó idei szezonjának esszenciáját hozta.
Noha a legnagyobb rivális, Miroslav Zapletal egy lengyelországi promóciós esemény miatt kihagyta az összecsapást, komoly ellenfelekben így sem volt hiány. A prológon elért elsőség után a Cargo Racing egysége a szokásos stratégiát követte: csak annyit préseltek ki a versenyautóból, amennyi ahhoz volt szükséges, hogy az élmezőnyben maradjanak, így premier plánból szemlélték végig a BMW-s Marcin Lukaszewski és a Ford Ranger Dakarral induló Fodor Imre csatáját, amely az utolsó, az özönvíz miatt rendkívül csúszós terepen futott szakaszon dőlt el a címvédő kiesésével a lengyel javára. A Toyota-páros a 2. helyen végzett, így a hátralevő két futam eredményétől függetlenül már a város főterén megtartott díjkiosztó ceremónián élvezhették a bajnokoknak járó pezsgőfürdőt.
„Eltelt némi idő, mire elhittük, hogy valóban megcsináltuk és Gyurival mi vagyunk a magyar bajnokok” – értékelt a pilóta, Fekete Antal. „Fordulatokban gazdag volt ez a futam, mindenkit komoly próbára tett, de sikerült érvényesítenünk a stratégiánkat. Nem volt könnyű megtalálni az arany középutat, ugyanis a pokolian gyors ellenfelek miatt igyekeznünk kellett, de túlzott kockázatot nem vállalhattunk, mert a marokkói Világkupa-fordulóra, az első nagy sivatagi derbinkre készülünk és néhány nappal az indulás előtt semmiképp nem akartuk, hogy valami kár essen az autóban. A díjátadó ceremónia pillanatait soha nem fogom elfelejteni, végig az járt az eszemben, hogy mennyi minden történt velünk azóta, hogy tavaly ugyanott, Nagykállóban debütáltam a terepraliban. Jean-Marc Fortin, az Overdrive csapatfőnöke Belgiumból figyelte a fejleményeket és gratulált a Toyota újabb országos bajnoki címéhez. Köszönettel tartozunk szervizcsapatunk tagjainak, Polczer Miklósnak, Papp Zsoltnak és Hovanyecz Jánosnak, akiktől minden egyes futamra tökéletesen felkészített autót kapunk és mindig a lehető legnagyobb figyelmet fordítják a visszajelzéseinkre. Marokkóban végre kipróbálhatjuk magunkat a sivatagban is, aztán pedig jöhet a bajnokság hátralevő két versenye, amelyeken mindenképpen szeretnénk elindulni!”
Tóth György, a legrutinosabb hazai navigátorok egyike is elégedetten nyugtázta az abszolút bajnoki címet: „Őszintén szólva nem bocsátkoztunk bajnoki számtanba a nagykállói verseny előtt, inkább csak arra összpontosítottunk, hogy hibátlan teljesítményt nyújtsunk” – mondta a szakmában Szupergyuriként ismert másodpilóta. „Zapletalék távolléte meglepett bennünket, de nem kergettünk hiú ábrándokat, mert tudtuk, hogy így is van éppen elég gyors és kemény ellenfél a mezőnyben, ami végül be is bizonyosodott. Sikerült az elejétől a végéig különösebb kockázatvállalás nélkül az élmezőnyben portyáznunk és a végén kifizetődött, hogy meg tudtuk őrizni a higgadtságunkat. Nem tagadom, nagyon boldog vagyok, örülök a bajnoki címnek, de még inkább annak, hogy a Cargo Racing gárdája egy igazi ütőképes, ám családias hangulatú alakulattá kovácsolódott. Az eddigi legfontosabb mérföldkő után újabb vizsga következik, a sivatag, ahol szintén szeretnénk helytállni.”
A marokkói Világkupa-összecsapást október 3-9-én tartják: a mezőny Erfoudból rajtol, majd a több mint 2000 kilométer össztávú futam érinti Zagorát és végül Marrakesh-ben zárul.