Az 1994-es szezon nyolcadik versenyére, a silverstone-i Brit Nagydíjra Michael Schumacher hétből hat futamot nyerve, a maximálisan megszerezhető 70 pontból 66-ot szerezve érkezett meg. A Benetton versenyzője utolérhetetlennek tűnt, Damon Hill 29 egységgel követte őt a második helyen, majd jött a két Ferrari Berger-Alesi sorrendben.
A konstruktőrök közt a Benetton előnye valamivel kisebb volt, hiszen Schumacher csapattársai, Lehto és Verstappen összeadva mindössze egyetlen pontot szereztek addig, de így is épp annyi egységük volt, mint az üldöző Ferrarinak és Williamsnek összeadva. A Brit Nagydíj azonban meghozta a fordulatot, mely izgalmassá tette a szezon végjátékát...
A pénteki kvalifikáció eredményei nem voltak mérvadóak, szinte mindenki javítani tudott szombaton, mely minden idők egyik legszorosabb időmérő edzését hozta. Damon Hill hazai közönsége előtt 0,003 másodperc előnnyel szerezte meg a pole-t Schumacher orra elől, s a harmadik helyezett Berger is csak 20 ezreddel maradt le. A 2-es rajtszámú Williamsszel a 7. helyet szerezte meg David Coulthard, aki visszakapta az autót, miután a Franciaországban a helyére ülő Mansellnek a tengerentúlon volt jelenése.
A nagydíj legfontosabb eseménye a felvezető körben történt: Michael Schumacher kétszer is megelőzte Damon Hillt, s bár a rajt előtt természetesen visszaadta az első helyet a britnek, tette a szabályokba ütközött, s nem maradt következmények nélkül. A rajtnál viszont még a hazai versenyzők balszerencséjére figyelhettünk fel: előbb Coulthard fulladt le a rajtrácson, majd Irvine esett ki a második felvezető körben motorhiba miatt, végül a rajtrácson Brundle McLarenjében adta meg magát a motor.
Hill indulása viszont remekül sikerült, s meg is tartotta vezető helyét Schumacher előtt, aki szorosan üldözte őt, egészen a 14. körig, amikor stop&go büntetést kapott a felvezető körben történtek miatt. Schumacher viszont nem töltötte le büntetését, a csapat később azt állította, hogy saját értelmezésük szerint az öt másodpercnek a verseny végén kellett volna hozzáadódnia a német idejéhez. A stewardok viszont nem így értették, s mivel a német a következő hét körben nem töltötte le büntetését, fekete zászlóval kiintették a versenyből.
Schumacher háromszor haladt el a célegyenesben, s háromszor láthatta a fekete zászlót rajtszámával együtt, ám még ekkor sem állt ki a bokszba. A háttérben intenzív vita zajlott a versenyigazgató és a Tom Walkinshaw vezette benettonos „követség” közt, melynek eredményeként végül néhány perc elteltével visszavonták a fekete zászlót, Schumacher pedig végül a 27. körben letöltötte büntetését.
A német végül második lett a szezonbéli második győzelmét arató Hill mögött, s bár a fekete zászló figyelmen kívül hagyása súlyos vétség volt, a helyi stewardok úgy döntöttek, hogy megtarthatja második helyét, s csak pénzbüntetésre ítélték. Schumacher gyötrelmei azonban ezzel még nem értek véget, sőt este sem, amikor Bulgária meglepetésre kiütötte Németországot a labdarúgó-vb negyeddöntőjében.
A Motorsport Világtanács ugyanis beidézte a Benettont, s egyúttal a stewardok munkájáért Pierre Aumonier-t is felfüggesztették az év végéig. Schumacher azzal védekezett, hogy nem látta a fekete zászlót, ám ez éppúgy nem vált be, mint öt évvel korábban Mansell esetében. A stewardok ítéletének figyelmen kívül hagyása miatt Schumachert és a Benettont félmillió dolláros pénzbüntetés mellett kizárták a versenyről, s a németet két futamról el is tiltották.
Ez azt eredményezte volna, hogy a német kénytelen lesz hazai versenyét kihagyni, ám a Benetton ettől megmentette őt azzal, hogy fellebbeztek, így végül Monzában és Estorilban nem állhatott rajthoz. Miután Hill mindkét versenyt megnyerte, s Schumacher belgiumi kizárását is tökéletesen kihasználta, a silverstone-i malőr eredményeként három futammal a szezon vége előtt teljesen utolérte a németet az összetettben, a Williams pedig meg is előzte a Benettont...