Lewis Hamilton bármennyire is ötszörös világbajnok (könnyen lehet, hogy egy hét múlva már hatszoros), mindössze egyetlen évben, 2009-ben használta a bajnoknak járó egyes rajtszámot. Amióta az új rendszert bevezették (2014-től), azóta a brit ragaszkodik a 44-eshez, így óriási eséllyel jövőre is azt viseli az autóján. A legtöbb futamon Michael Schumacher indult egyessel, ő összesen 120 alkalommal.
2008-ban és 2009-ben furcsa módon kétszer is a 22-es vitte el a pálmát. Lewis Hamilton az előző évi kémbotrány miatt kizárt McLaren volánjánál (a kizárás indokolja a magas rajtszámot), míg egy évre rá Jenson Button a kivonuló Honda maradványain felépülő Brawn-Mercedesszel. Mivel a Brawn formailag új csapatnak számított, ezért lett 22-es és 23-as a két pilóta.
Ki tudja, melyik a legmagasabb rajtszám, amellyel valaha futamot nyertek? Egészen 1952-ig kell visszamennünk, amikor a Német Nagydíjat Alberto Ascari a 101-es festéssel nyerte meg. Bár Gilles Villeneuve-öt mindenki a 27-es rajtszámmal azonosítja, a legtöbb versenyt közel sem ezzel a számmal teljesítette, hanem a tizenkettessel.
Az F1-ben a legmagasabb rajtszámot Lella Lombardi viselte 1974-ben, bár végül nem sikerült kvalifikálnia magát a Brit Nagydíjra. Huszonkét éven át, 1974 és 1995 között körözött változatlan rajtszámokkal a Tyrrell Istálló, a hármas és a négyes az 1973-as ezüstérem után ragadt az autón, mivel világbajnoki címet sem szerzett senki ezután a csapattól és nem is igazolt világbajnokot az istálló. 1996-ban változott a számozási rendszer, így 1996-ban a Salo-Katayama páros már a szokatlan 18-ast és 19-est viselte.
A legendás pilóták közül Nigel Mansell az, akit a leginkább azonosítani lehet rajtszáma alapján, a brit autóján ugyanis hosszú éveken keresztül pompázott a vörös ötös (1985, 1986, 1987, 1988, 1991 és 1992). Különlegesség, hogy 1993-as, IndyCarban szerzett bajnoki címét is ezzel a rajtszámmal érte el.
Éveken át a 13-as számot nem használták a Formula-1-ben, most elméletileg szabad lenne. 0 és 100 között egyedül a 17-es rajtszámot nem választhatja senki, mivel Jules Bianchi halála után a tisztelgés jeleként visszavonultatták a tizenhetest. A legtöbb versenyt egyes rajtszámú autókkal nyerték az elmúlt évtizedekben, a második legsikeresebb az ötös, a harmadik a kettes, a negyedik pedig a hatos.
Bármilyen hihetetlennek is hangzik, a ’80-as és ’90-es évek meghatározó istállója, a Williams mindössze három futamot nyert egyes rajtszámmal. Az utolsóhoz nagyon vissza kell mennünk az időben, 1983-ba, Monacóba. Rosberg után ugyanis vagy eligazolt a világbajnok a gárdától, vagy annyira meggyengült a csapat, hogy a következő évben nem nyert versenyt. 1988-ban Piquet elvitte az egyes számot, 1992 végén Mansell, 1993 végén pedig Alain Prost vonult vissza. Damon Hill az Arrowshoz vitte az egyes számot, Jacques Villeneuve-nek pedig 1998-ban semmi köze nem volt a futamgyőzelmekhez a jelentősen megerősödő McLaren és Ferrari árnyékában.
Aki azt gondolja, hogy Lewis Hamilton az egyetlen, aki 44-essel futamgyőzelemmel büszkélkedhet, nem hiszi jól. Ezzel a rajtszámmal 1955-ben Maurice Trintignant is nyerni tudott Monacóban. Damon Hill sem az egyetlen, aki nullás rajtszámot választott, Jody Scheckter ugyanis 1973-ban az utolsó két versenyt ezzel futotta a McLarennel.
Végül egy érdekesség a kettes számról. Bár tipikusan a vízhordó szerepkörrel szokták azonosítani a kettes rajtszámot, Alain Prost mégis a négyből három világbajnoki címét ezzel nyerte. 1985-ben Niki Lauda, 1989-ben Ayrton Senna, 1993-ban pedig Damon Hill csapattársaként. Az 1986-os elsőségét címvédőként egyes számmal zsebelte be.