Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 27. hétfő
Retro

Barcelona érdekes rekordja a Formula-1-ben

A Mercedes dominanciája miatt az idei évben egyelőre meglehetősen kevés izgalomban részesültek a száguldó cirkusz rajongói. Pedig Barcelona több érdekességgel is szolgált korábban.

Hiába az aerodinamikai szabályváltozások, az elmúlt években nagyon nehéz előzni a Formula-1-ben, ez a Spanyol Nagydíj helyszínére hatványozottan igaz. 1991 óta ad otthont a száguldó cirkusz versenyeinek ez a pálya, ahol még 1996-ban, Michael Schumacher pályafutása első futamgyőzelmét aratta a Ferrari színeiben, ömlő esőben, leiskolázva a teljes mezőnyt.

Schumacher esőben szinte verhetetlen volt, 1996-ban is esőben szerezte első ferraris győzelmét

Furcsa, de azóta 23 éven át nem látott esőversenyt Barcelona, ez is ritka egy európai helyszín tekintetében. A Williams istálló máig utolsó sikerét szintén itt aratta, teljesen váratlanul, Pastor Maldonado 2012-ben elképesztő bravúrt végrehajtva (az akkor már régen nem a csúcson levő grove-i istállóval) Fernando Alonsót is legyőzve megnyerte a versenyt.

És ő csak egyike annak a tíz különböző pilótának, akik a jelenlegi pályák közül azt a furcsa rekordot tartják, hogy tíz, egymást követő években megrendezett nagydíjon tíz különböző futamgyőztest avathassanak Barcelonában. 2007-től kezdve sorrendben ugyanis a következő pilóták nyertek itt: Felipe Massa, Kimi Raikkönen, Jenson Button, Mark Webber, Sebastian Vettel, Pastor Maldonado, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Max Verstappen.

A sor még hosszabbra is nyúlhatott volna, ha tavalyelőtt nem Hamilton lesz az első duplázó (a jelenlegi mezőnyből), hanem Valtteri Bottas, esetleg Daniel Ricciardo viszi el a pálmát. Az utóbbi három évben viszont mindannyiszor az ötszörös világbajnok britet intették le elsőként.

Verstappen pályafutása első sikerét szintén Barcelonában aratta

Létezik ennél hosszabb sorozat is, a Mexikói Nagydíjak történetében tizenegy különböző futamgyőztest ünnepelhettünk egymás után, ám 1971 és 1985 között nem rendeztek versenyt az országban, így Jacky Ickx 1970-es és Gerhard Berger 1986-os sikere között tizenhat év telt el.

A Német Nagydíj még ennél is hosszabb sorozattal büszkélkedhet, tizennégy éven át tizennégy különböző pilóta szelte át elsőként a célvonalat, ám Barcelonával ellentétben ezt három különböző pályán tették meg. A hetvenes évek első felében még a Nordschleifén, 1977-től a Hockenheimringen, míg 1985-ben már a rövidített nürburgringi pályán. Így is érdekes látni, hogy a sorozat első két tagja Jacky Ickx és Jackie Stewart, az utolsó kettő pedig Alain Prost és Michele Alboreto.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?