DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

Montezemolo: Alonso nem volt csapatjátékos

A Ferrari korábbi nagyvezére szerint vezetési tudásban Fernando Alonso a legnagyobbak között volt, de Laudával és Schumacherrel ellentétben igazán nem tudott csapatban gondolkodni.

Kilenc évvel ezelőtt úgy tűnt, összeállt az álompáros, az akkori (egyik, de talán a) legjobbnak tartott, kétszeres világbajnok Fernando Alonso a Scuderia pilótája lett és ezt 2010-ben, Bahreinben rögtön egy győzelemmel húzta alá a nyitófutamon. Kiváló kezdése volt ez egy új időszaknak, amiről akkor még azt hitték, hasonló dominanciát hozhat a vörösöknek, mint egy évtizeddel korábban Michael Schumacherrel.

Ám hiába versenyzett öt éven át az olaszoknál a kétszeres világbajnok, nem sikerült együtt a csúcsra érniük, ennek leginkább a Red Bull volt az oka, amely Adrian Newey keze alatt mesterműre sikeredett minden évben. Alonsónak csak ezüstérmekre futotta, bár 2010-ben és 2012-ben karnyújtásnyira volt a világbajnoki cím. Alig volt olyan istálló, ahonnan ne haraggal távozott volna, ebbe tartozik a Ferrari is. A Red Bull pedig szívesen élcelődik a spanyol korábbi, Hondát ért kritikáin, ezt tették legutóbb Ausztráliában is.

Alonso nem tudott igazán csapatban gondolkodni, Laudával és Schumacherrel ellentétben


Luca di Montezemolo vegyes érzésekkel emlékszik vissza a spanyol ásszal töltött közös időszakra. „Ő egyszerűen Alonso volt, nem Alonso és a Ferrari. Amikor nyert, nagyon boldog volt, amikor azonban nem jött össze a győzelem, a csapat hibájaként könyvelte el és szomorú lett” – mondta el véleményét a karizmatikus olasz vezér a Beyond The Grid podcastjében.

„Máshogy fogalmazva, sokkal kevésbé állt közel csapatához, mint Michael (Schumacher) és Niki (Lauda), leginkább a nehéz pillanatokban. A jó pillanatokban ugyanis nem nehéz közel lenni az istállóhoz. Ami a teljesítményt illeti, Fernando nagyon jó volt. Számomra Alonso egyenértékű volt Hamiltonnal és Vettellel, a versenytempója pedig egyenesen Michaeléhez hasonlított. A futamokon Alonso fantasztikusan vezetett, nem a saját hibájából veszítette el a 2010-es és a 2012-es bajnoki címet.”

„Ha akár egyszer is nyert volna, egészen máshogy beszélgetnénk, például úgy, hogy bár nem rendelkezett a legjobb versenyautóval, mégis képes volt világbajnoki címet szerezni” – tette hozzá Montezemolo. Végül a spanyol ásznak is maradt a 2005-ben és 2006-ben szerzett két összetett elsősége, de a Ferrari sem büszkélkedhet nagyon, mert 2007 óta egyéni, 2008 óta pedig konstruktőri győzelmet sem szereztek az olaszok, ami több, mint egy évtized. 2019 sem indult túl fényesen, de Bahreinben itt az esély a javításra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: