DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Retro

Senna miatt maradt életben a korábbi F1-es pilóta

Az F1 biztonságának fejlődése miatt élte túl hatalmas balesetét, mégis úgy gondolja, hogy a halóra már nincs szükség és inkább sebességkorlátozást vezetne be, hogy ne haljon meg senki.

A Ferrari korábbi Formula-1-es tesztpilótája, Luciano Burti szerint az Ayrton Senna halála miatti biztonságot érintő fejlődésnek köszönheti, hogy túlélte hatalmas balesetét 2001-ben, Belgiumban. Burti Eddie Irvine-nal csatázott, amikor leszaladt a pályáról és óriási sebességgel a gumifalba csapódott - úgy véli, hogy ha nincs Senna halálos balesete, akkor nagyobb lett volna a baj.

"Az egy emberi dolog, hogy azt gondoljuk, rossz dolgoknak kell történni ahhoz, hogy javítani akarjunk valamin" - mondta Burti az Autosport legutóbbi podcastjében. "Spában óriási balesetet szenvedtem, 270 km/h-s sebességgel csapódtam a gumifalba, nem működött a fék, szóval 111G-s erőhatás ért, amiről korábban még sosem hallottam."

"Ha Senna halála miatt nem lettek volna változtatások, nem éltem volna túl, mert akkor sokkal jobbá vált a Formula-1 biztonsági szempontból. Az én balesetemből is tanult a sport, azóta mások a gumifalak, mert az én autóm a gumik alatt volt, azóta nem engedélyezett a lyuk a sisakon. A dolgok mindig az olyan tapasztalatok alapján javulnak, mint az enyém" - magyarázta az F1 biztonságáról.

Burti mindezek ellenére a halo bemutatásával nem ért egyet. "Nem kedvelem, szerintem nincs rá szükség. Talán egyszer valaki megsérülne, vagy meghalna amiatt, hogy nincs ott, de ha ezt nem akarjuk, akkor legyen mondjuk 160 km/h-s sebességlimit. 300 km/h felett már kockázatot vállalunk. Az F1 elég biztonságos és remélem, hogy nem teszik golyóállóvá, mert az is része a show-nak. A versenyzésnek muszáj egy kicsit veszélyesnek lennie. Nem akarom látni, hogy bárki is megsérül, persze hogy nem akarom látni, hogy valaki meghal, de ilyennek kell lenne."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: