A Peter Sauber alapította istálló 1993-ban szállt be a Formula-1-be. A színfalak mögött a Mercedes előretolt bástyája volt, de ekkor még az Ilmor V10-es erőforrásait használta. Meghökkentően jól kezdett az újonc, azonnal egy ötödik helyezéssel hívta fel magára a figyelmet, de a JJ. Lehto – Karl Wendlinger páros egész évben jól szerepelt, igaz, ekkor az autó megbízhatósága még csak ritkán engedélyezett célba éréseket, így is összeszedtek tizenkét pontot, ami az akkori pontrendszerben egészen csinos eredménynek számított.
1994-ben már felvállalta nevét a Mercedes és hivatalosan is a német gyártó támogatásával versenyzett a svájci istálló. Az eredmények azonban nem lettek jobbak, szinte ugyanúgy szerepeltek, mint előző évben, így a Mercedes inkább az ütőképes motorra vágyó McLarennel állt össze. Utólag tudjuk már, hogy sikeres lett az együttműködés, mivel húsz évig fennmaradt a szövetség.
1995-ben a Benettontól való kényszerű távozást követően a Ford elsőszámú csapata lett a Sauber, a frigy két évig tartott. Ekkor már Heinz-Harald Frentzen dobogóra is állhatott, a következő évben pedig Johnny Herbert érte el ezt a bravúrt (bár Monacóban gyakorlatilag utolsó célba érőként teljesítette a versenyt, ez mégis a harmadik helyet jelentette). Ekkor az istálló már komoly pénzügyi háttérrel rendelkezett, a Red Bull ugyanis egészen 2005-ig vaskos összeggel támogatta a svájciakat.
1997-től egy nagyon hosszú együttműködés kezdődött a Sauber és a Ferrari között, a motorok mellett a sebességváltót is az olaszoktól vásárolta a csapat. Az autók feltűnő hasonlósága miatt meg is vádolták a Scuderiát, hogy a Saubert használja második számú csapatának, de hivatalos feljelentésig végül nem került az ügy. Ebben az időszakban olyan nagy pilótákkal dolgozott együtt a svájci istálló, mint Jean Alesi, Kimi Raikkönen (még újoncként), Felipe Massa (szintén újoncként), vagy Jacques Villeneuve.
2006-ban hatalmas változás állt be, a Williams partnereként elégedetlen BMW gyakorlatilag felvásárolta a Saubert, így valójában négy éven át a teljes irányítást is átvették a gárda felett. A pénzügyi lehetőségek óriásit ugrottak, a csapat pedig elkezdett felfelé kúszni a ranglétrán. 2008-ban Robert Kubica megszerezte az istálló egyetlen futamgyőzelmét, ám a 2009-es évad végén, némileg váratlanul a német gyártó bedobta a törölközőt és azonnali hatállyal kiszállt (a Toyotával együtt) a Formula-1-ből a túlzottan megnövekedett költségek miatt.
Peter Sauber azonban nem akarta, hogy így érjen véget a történet, így visszavásárolta saját csapatát, 2010-től így ismét Sauber néven indult a gárda, nem meglepő módon ismét Ferrari-erőforrásokkal. Az eredmények természetesen jelentősen visszaestek, a legjobb hatba kerülés is sikernek számított. Két év stagnálás után azonban 2012-ben váratlanul jó kis autót rakott össze a Sauber, pilótái két második és két harmadik helyet szereztek, különösen Sergio Perez volt elemében három dobogós helyével, aki végképp kiugorhatott a fizetős pilóta skatulyából.
Egy évnyi átlagos eredményesség után 2014 merő katasztrófára sikeredett. A Gutierrez-Sutil páros a csapat történetében először egyetlen pontot sem volt képes összekaparni, ez volt a Sauber történetének legnagyobb mélypontja. 2015-ben ennél azért jócskán jobb évet zártak, a megszerzett harminchat pont nem hasonlítható az egy évvel korábbi bukáshoz. Tavaly azonban ismét érzékeltette hatását a válság, a pénzügyi nehézségek már az istálló létét veszélyeztették. Összesen kettő egységre futotta a záró futamon, ez lett a teljes évi termés, de így is meglett legalább a konstruktőri 10. helyezés. Ami pedig fontosabb volt, hogy új támogatói csoportot talált nyáron a csapat, így az utolsó pillanatban megúszta a Sauber a csődöt, de a 2017-es teljesítményre még rányomta bélyegét az évközi késlekedés és pénzügyi zavar.
Az idei évet még a középmezőnyben kezdte, ám az évad második felében egyértelműen sereghajtó lett a Sauber, a tavalyi Ferrari-motorok ugyanis nem kaptak fejlesztést, így a riválisokhoz képest a lóerőhátrány hétről hétre csak nőtt. Pascal Wehrlein bravúros versenyzéssel így is öt pontocskát összeszedett az istállónak. Tavasszal még úgy tűnt, hogy szövetségre lépnek a Hondával, ám ezt végül júliusban megszakították és a Monisha Kaltenbornt váltó új csapatfőnök, Frederic Vasseur vezetésével a Sauber újra a Ferrarihoz kötődő szálakat fűzte szorosabbra.
Most pedig ismét egy teljesen új szakasz kezdődik a csapat életében, december másodikán az istálló bejelentette, hogy a Leclerc-Ericsson párossal Alfa-Romeo-Sauber néven indulnak a 2018-as világbajnoki sorozatban, a Ferrari jelentős technikai támogatását élvezve. Ahhoz képest, ahol most stagnál a svájci istálló, csak felfelé vezethet az út, a tervek szerint jövőre a középmezőnyt célozza meg reálisan, a többit pedig nem tudhatjuk előre. Az viszont biztos, hogy újra stabil pénzügyi alapokon nyugszik a Sauber.