A Verstappen-ügy felkavarta és megosztotta a Formula-1 közvéleményét mind a szurkolók, mind a szakemberek körében. A szabályzat betűje szerint a holland négy kerékkel a fehér vonalon kívülre kanyarodva előzött, így büntetés járt manőveréért. Más kérdés, hogy Austinban több más pilóta ennél sokkal jobban eltávolodott a pályától, pozíciókért harcolva és ők nem kaptak semmit (például Bottas vagy Ricciardo).
A jelenlegi szabályozás szerint az IndyCar egyik legklasszikusabb előzése is büntetést vonna maga után. 1996-ban az utolsó körben a korábbi hátrányát ledolgozó Alex Zanardi Laguna Secában úgy előzte meg az első helyért Bryan Hertát, hogy szó szerint levágta a dugóhúzó kanyar felét. Az autósport nagyjai közé emelte a pilótát és Herta sem rohant büntetésért az eset után.
A MotoGP-ben szintén számos hasonló manővert láthattunk, a két leghíresebb szintén Laguna Secához köthető. 2008-ban a gyengébb Yamahával versenyző Valentino Rossi tudta, hogy nem engedheti tartósan maga elé a bivalyerős Ducatival Casey Stonert, ha ugyanis kicsit elszakadt volna az ausztrál, bottal üthette volna a nyomát. Időnként nagy rizikót vállalva előzgette folyamatosan vissza a Ducatit, köztük a dugóhúzóban, a pályát levágva, hasonlóan, mint Zanardi 1996-ban.
Harmadik kiemelt videónk is Laguna Secában készült, itt is Rossi az egyik főszereplő, itt azonban őt tréfálták meg pontosan ugyanott. A fiatal titán, Marc Marquez előzte meg az olasz legendát, levágva a dugóhúzó felét. A versenyzők egyik esetben sem panaszkodtak, elfogadták, hogy legyőzték őket. Az F1 jelenlegi szabályai szerint az iménti három előzés mindegyike szabálytalan lenne és büntetést vonna maga után.
Verstappen öt másodpercénél is vélhetően az lehet a legfőbb gond, hogy következetlen volt az FIA. A szabály az szabály, valóban büntetni kell a pilótát, aki a pályán kívül próbál előnyt szerezni, ugyanakkor Bottas és Ricciardo esetében érthetetlenül nem történt semmi és valójában a Red Bull ezt sérelmezi leginkább. Valamint azt, hogy teljesen kiölik a versenyt az F1-ből.