Mivel a Red Bullnak F1-es pilótáin kívül nincs eléggé tapasztalt pilótája a piacon, a csapat kénytelen volt visszanyúlni egy évekkel ezelőtt már kiebrudalt, ám mégis az osztrákok bűvkörében maradó versenyzőhöz: Brendon Hartley a jobb később, mint soha-elv alapján a hétvégi USA Nagydíjon ejtheti meg bemutatkozását a száguldó cirkuszban.
Az elmúlt több mint egy évtizedben számtalan sikeres pilóta mutathatta meg képességeit a Toro Rossónál és a Red Bullnál, de a juniorprogramban résztvevők bemutatkozása nem a két alakulat 2005-ös és 2006-os bemutatkozásával kezdődött: a Nemzetközi F3000-es sorozatban 1989 óta szereplő RSM Marko (igen, a ma már mindenható Helmut Marko csapatáról van szó) 1999-től hivatalosan is Red Bull Junior Teamként működött.
Ebben az évben, valamint 2000-ben egyetlen versenyző teljesítette két szezon minden futamát a gárdánál, egy bizonyos Enrique Bernoldi, aki nagyon közel került ahhoz, hogy 2001-ben már a Forma-1-ben mutatkozzon be a Saubernél, A brazil versenyző erőfeszítéseiből mindössze hét pontra futotta a két évad során, de a hinwilieket komoly összegekkel támogató Dietrich Mateschitz nagyon komolyan gondolta, hogy eljuttatja védencét az F1-ig.
A brazil első tesztjére még 1999 szeptemberében került sor, egy évvel később pedig pole-pozícióba került a Saubernél, főleg azt követően, hogy Pedro-Paulo Diniz egyre inkább kegyvesztetté vált a csapatnál. Maga a csapatfőnök is elégedett volt Bernoldi fejlődésével, a közvélemény legnagyobb meglepetésére azonban a szeptemberi gyakorláson egy ismeretlen finn, bizonyos Kimi Raikkönen is lehetőséget kapott, aki második napján 7 tizedre közelítette meg Michael Schumacher idejét. Két hét múlva, Silverstone-ban már gyorsabb volt, mint Bernoldi. A szezon végeztével, október végén Sauber úgy nyilatkozott, hogy van esély a szenzációra, azaz Kimi bemutatkozhat a Forma 1-ben, mindössze 23 formaautós versennyel a háta mögött.
A Red Bull főnökei, az utánpótlás-programot felügyelő Marko és a pénzember Mateschitz visszás döntésnek tartották Sauber voksát a finn mellett, és a szponzori pénzek csökkentését irányozták elő, noha 2004-ig ott volt a bikás logó a kék-fehér járgányokon. Hogy miért döntött a svájci úgy, ahogy? Egyszerűen nem szerette volna, ha egy szponzor beleszól a választásba, ezért eresztette szélnek Dinizt is. Bernoldi előbb beugrott tesztelni Prostékhoz, majd a vegetáló Minardit nézte ki magának, ám mielőtt a kis olasz istálló Red Bull-szponzorációt, esetleg tulajdonosváltást vizionált volna, januárban a brazil az Arrows mellett döntött, akik kigolyózták miatta a már leigazolt Pedro de la Rosát.
A nagy reményekkel F1-be érkező brazil azonban csúfos kudarcot vallott: a narancs-fekete versenygép mindenre alkalmas volt, csak pontszerzésre nem, erejéből mindössze egy 8. helyre futotta, 2001-ben, a Német Nagydíjon. Neve leginkább akkor került be a híradásokba, amikor keresztbe tett valakinek: Monacóban David Coulthardot tartotta fel egy versenyen keresztül, egy évvel később pedig Nick Heidfeld az ő bemelegítő edzésen elszenvedett balesete miatt pályára lépő orvosi autó ajtaját trafálta telibe.
Az Arrows 2002 nyarán bedobta törülközőt, Bernoldiért azonban nem kapkodtak a csapatok. Miután a Red Bull-támogatását továbbra is élvező Sauber volt csapattársát, Heinz-Harald Frentzent nevezte meg Heidfeld mellé 2003-ra, a jordanes állás pedig köddé vált Ralph Firman leigazolásával, emberünk a Nissan World Series felé vette az irányt. 2004 végén azonban újra felcsillant a lehetőség a BAR-Honda személyében, mivel Bernoldi ekkora már kegyvesztetté vált a Red Bullnál az olyan srácok mellett, mint Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Scott Speed, Patrick Friesacher, vagy épp Neel Jani.
Bár a brazil 2005-ben ugyan negyedik pilótaként tesztelhette a BAR 007-est, a Forma 1-es kaland vége hamar eljött Bernoldi számára: a Honda 2006-ra leigazolta Rubens Barrichellót, csapatot csinált Takuma Satónak, és első számú tesztelőjét, Anthony Davidsont is csak 2007-ben tudta üléshez juttatni. Akkor, amikor a Red Bull már két csapatot futtatott a királykategóriában…
A brazil ezt követően kipróbálta magát az IndyCarban, a Superleauge Formulában, a GT1-es világbajnokságon, és a WEC-ben is, de szépen lassan kikopott a nemzetközi vérkeringésből.