DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Retro

Retro - Schumacher hatalmas lépése a bajnoki cím felé

2003-ban ezen a napon rendezték az Olasz Nagydíjat, mely után Michael Schumacher és a Ferrari egyértelmű esélyesként vághatott neki a világbajnoki hajrának.

A Magyar Nagydíjat követően igencsak össze kellett kapnia magát a Ferrarinak, ha azt akarták, hogy világbajnoki esélyekkel forduljanak a hajrára: a három hetes szünet alatt volt idejük elgondolkozni azon, hogy hol kellene javítaniuk. Michael Schumacher egy ponttal vezetett Juan Pablo Montoya, és két egységgel Kimi Raikkönen előtt, a konstruktőrök között azonban a Williams-BMW állt az élen, nyolc ponttal megelőzve a Scuderiát.

Persze a hazai futamára készülő csapat nem csak hogy nem ült ölbe tett kézzel, ott próbálta támadni ellenfeleit, ahol a legnagyobb esélyük volt a sikerre: a Ferrari fotókkal bizonyította, hogy a Magyar Nagydíjon a Michelin-gumikat használó csapatok abroncsainak futófelülete megnő terhelés alatt, amely előnybe juttatja bajnoki riválisaikat. Az FIA vizsgálatot rendelt el az ügyben, és a Ferrari javára döntöttek, a franciáknak ugyanis módosítaniuk kellett egyébként 2001-es visszatérésük óta használt termékeiken Monzára.

 



Így aztán nem volt meglepő, hogy a Ferrarinál volt a lépéselőny az Olasz Nagydíjon: Schumacher az első, Rubens Barrichello a harmadik helyre kvalifikált, közrefogva Montoyát, a másik Williamsben azonban helycsere történt. Ralf Schumacher ugyanis a verseny előtti teszten hatalmasat esett, ezért orvosai tanácsára távol maradt a további küzdelmektől - a Királyi Parkban a gárda tesztpilótája, Marc Gené helyettesítette, egészen remek teljesítménnyel, ugyanis ötödik helyről indulva ugyanott is vitte célba FW25-ösét.

Volt egy másik hiányzó is Monzában, melyet mi, magyarok a legkevésbé sem bántunk: Ralph Firmannek továbbra sem engedélyezték a versenyzést hungaroringi balesete után, amely újfent lehetőséghez juttatta Baumgartner Zsoltot a Jordan színeiben. Első F1-es pilótánk a hungaroringi motorhibát követően ezúttal célba ért, hibátlan versenyzés után a 11. helyen.

Magán a versenyen nem történt sok minden, egy parázs rajt azonban kis híján átszabta a végkimenetelét: Montoya majdnem körbeautózta Schumachert a második sikánban, ám a német visszaverte a támadást, és vissza sem nézett. A kolumbiai végig árnyékként követte a tűzpiros Ferrarit, végül öt másodperccel maradt el tőle a célban, Barrichellónak viszont hat másodpercet adott.

A maranellóiak németje ezzel három pontra növelte előnyét Montoya előtt, s mivel Kimi Raikkönen csak a negyedik pozícióban zárt, az ő hátránya már hét egységre rúgott legnagyobb riválisa mögött. Mivel már csak két verseny volt hátra, képletesen minden pont kétszeresen számított, a finn pedig a későbbi végkifejlet miatt sajnálhatta, hogy nem tudta tartani a lépést az élmenőkkel. A Ferrari ugyan közeledett a Williamshez kettős dobogójával Monzában, de a grove-iak még mindig négy ponttal előzték meg a vörösöket a tabella élén.

A 2003-as Olasz Nagydíj volt egyébként minden idők legrövidebb teljes versenytávú F1-es futama a maga alig több, mint 74 percével.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: