1991 a Senna-Mansell párharcról szólt a Formula-1-ben, de visszatekintve láthatjuk, hogy egy nagyon fontos esemény is történt a Belga Nagydíj hétvégéjén, debütált a Jordan-Ford színeiben az akkor még szinte teljesen ismeretlen Michael Schumacher. Az újonc Jordan istállónak két stabil, jól teljesítő pilótája volt az évben, Andrea de Cesaris és Bertrand Gachot. A Magyar Nagydíj után azonban váratlan fordulat történt.
Gachot egy korábbi komoly kihágás miatt (gázsprayvel szembefújt egy taxisofőrt Londonban bő fél évvel korábban), amely ügyben ítélet született, a belga pilótát éppen hazai nagydíja előtt börtönbe zárták hónapokra, így természetesen nem lehetett ott az F1-es hétvégén sem. Az istálló elkezdte keresni Gachot helyettesét, ezt megneszelte Willi Weber, a fiatal Michael Schumacher menedzsere. Megszervezte az istállóval, hogy a Mercedes juniorprogramjának vezetője, Jochen Neerpasch segítségével tesztelési lehetőséget kapjon az ifjú Schumi. Meggyőző teljesítményt nyújtott már elsőre is a későbbi legenda, így Eddie Jordan eldöntötte, hogy Michaelt indítja a belga hétvégén.
Volt egy apró kis hazugság az ügyben, ugyanis Jordan rákérdezett Webernél, hogy Schumacher versenyzett-e már Spa-Francorchamps-ban, amire Weber azonnal rávágta, hogy igen. Valójában azonban Michael soha nem versenyzett korábban ezen a pályán. A tesztek után a szabadedzéseken és az időmérőn is meghökkentően jól szerepelt a középszerű Jordan versenyautóval a fiatal német, a hetedik rajtkockát szerezte meg úgy, hogy rutinos csapattársa, Andrea de Cesaris nyolc tizeddel ment nála lassabb kört és ez a 11. helyre volt elég. (Az más kérdés, hogy a verseny de Cesaris egészen kiváló versenyzéséről maradt emlékezetes, néhány kör híja volt, hogy a tapasztalt olasz megkaparintsa a második helyet, de egy motorhiba közbeszólt.)
A rajtot is jól kapta el Schumacher, az ötödik helyen fordult az első kanyarban, ám sajnos az Eau Rouge után a Jordan látványosan lelassult, majd félre is állt, mivel a kuplung meghibásodott. Az edzéseken és a teszteken nyújtott teljesítmény azonban meggyőzte a Benetton istállót és leszerződtette Schumachert, egészen 1995 végéig hű is maradt a Benettonhoz. Érdekesség, hogy a belgiumi részvételért még a Mercedes fizetett Jordannek, hogy Schumachert elindítsa a versenyhétvégén, ám Monzától fordult a kocka és már a Benetton fizetett Schumi szolgálataiért. Ahogy haladt az idő, egyre többet. Augusztus 23-án egy legendás pályafutás kezdődött meg Spa-Francorchamps-ban, ami végül 7 világbajnoki címet eredményezett.