Az 1994-es évad kilencedik nagydíját tartották a németországi Hockenheimringen július 31-én. A sportág lassacskán éledezett az Ayrton Senna halálát követő tetszhalott állapotából, ahogy a Ferrari is felébredt hosszú álmából, ugyanis az 1990-es Spanyol Nagydíj óta képtelen volt nyerni a Scuderia, ami egy példátlanul hosszú nyeretlenségi sorozat az olasz istálló történetében.
Főleg a megelőző két évhez képest egy sokkal erősebb Ferrarit láthatott a közönség, Michael Schumacher és Damon Hill párharca mellett is látszott, hogy az olaszok jó autót építettek, rendszeresen a dobogón végeztek pilótáik. Az időmérő edzésen pedig kimagaslóan jól szerepeltek, Gerhard Berger az első, Jean Alesi pedig a második rajtkockából rajtolhatott vasárnap.
Már a rajtnál egy óriási karambol történt, 10 autóval lett kevesebb a versenyben, plusz Jean Alesivel, aki elektromos hiba miatt kényszerült kiállni néhány kanyart követően, de megsérült az első körben a két Williams, Coulthard és Hill autója is. Mindketten hosszú szerelés után térhettek vissza a versenybe. Óriási meglepetésre nem indították újra a futamot annak ellenére, hogy a mezőny fele kiesett, vagy jelentősen visszaesett.
Ukyo Katayama a remek időmérő után (5. hely) a futamon egy biztos 3. – utólag kiderült, hogy második – helyet veszített el autója meghibásodása miatt, élete sikere felé autózott. Michael Schumacher a győzelemért harcolt Bergerrel, de végül a német versenyző Benetton-Fordja is megadta magát a kerékcsere után nem sokkal, így hazai közönség előtt (itt még) nem sikerült a győzelem. A nagydíj leginkább Jos Verstappen ijesztő tűzesetéről maradt hírhedt, aminek hátterében a hírek szerint a Benetton csapat kópésága állt, ugyanis egy szűrőt titokban kivettek az üzemanyagutántöltő-berendezésből, ami megakadályozná annak kifolyását a tankon kívülre. Komoly biztonsági kockázat, ám ezzel gyorsabb utántöltésre nyílott lehetőség Schumachernek és Verstappennek. Óriási szerencsére nem lett nagy gond belőle, Verstappen apróbb égési sérülésekkel megúszta a dolgot és a szerelők közül sem szenvedett senki komoly sérülést.
Schumacher kiesése után már nemigen maradt izgalom, Berger kényelmesen autózva behozta Ferrariját az első helyre, óriási dolog volt az akkor már a sikert évek óta nélkülöző istállónál. Érdekesség, hogy ez volt Jean Todt első győzelme a Ferrari csapatfőnökeként, a folytatást ismerjük. A két Ligier-pilóta állt még fel a dobogóra, Olivier Panis és Eric Bernard sorrendben. A verseny túlélő jellegét bizonyítja, hogy mindössze nyolcan fejezték be a futamot, a negyedik helyezett Christian Fittipaldi a 17., a mögötte célba érő Gianni Morbidelli a 16., az utolsó pontszerző Erik Comas pedig a 22. rajthelyről indulva lett hatodik. Damon Hill nem szerzett pontot, csak a 8. hely jutott neki körhátrányban, köszönhetően a verseny eleji hosszú reparálásnak.
A futam hozadéka még, hogy a következő nagydíjtól megszigorították a bokszutcában dolgozó szerelők tűzvédelmét is, kötelező lett a bukósisak, az üzemanyagtöltőnek pedig egészen komoly szerelést kellett viselnie a hétvégék folyamán.