Az új turbókorszak első éve a Mercedes fölényéről szólt, így senkit nem ért meglepetésként, hogy Kanadában is Nico Rosberg és Lewis Hamilton sajátította ki az első sort. A startnál aztán majdnem összeért a két autó: a brit kívül próbált elmenni kollégája mellett, de a német elfékezte magát, így az akkor még csak egyszeres világbajnok Hamilton kénytelen volt visszakozni, emiatt viszont még Sebastian Vettel is elment mellette. A mezőny végén a két Marussia azonban nem kerülte el az ütközést: Jules Bianchi és Max Chilton értek össze – ezzel a brit 2013-as bemutatkozása óta első kiesését könyvelhette, azaz zsinórban 25 futamon ért célba!
A Marussiák által kiváltott biztonsági autós fázis után nem sokkal, a tizedik körben Hamilton megelőzte Vettelt, s ezzel feljött a második pozícióba, sőt Rosbergre is közeledni tudott. A német érezhetően nyomás alá is került, elmérte az utolsó sikánt és átvágta a kanyart, amiért a felügyelők „utolsó figyelmeztetésben” részesítették.
A verseny feléig a Mercedes húsz másodperc környéki előnyt autóztak ki üldözőikkel szemben, ám ekkor mindkettejük autóján gyakorlatilag egyszerre probléma jelentkezett az MGU-K-val, jelentősen visszavetve a teljesítményüket. A bokszkiállások után aztán Hamilton Rosberg elé került, ám a brit rontott a visszafordítóban, így ismét a német vette át a vezetést. Hamilton persze nem adta fel, ekkor azonban már fékproblémákkal küzdött, így egy újabb előzési kísérletet követően kénytelen volt félreállni.
Rosberg így maradt az élen, ám miután ő is visszalassult, óriási sor torlódott fel mögötte Sergio Perezzel, a két Red Bull-lal és Felipe Massával az élen. Közülük különösen Daniel Ricciardo mutatott kiváló tempót, aki szépen át is lépdelt ellenfelein, két körrel a vége előtt pedig Rosberget is utolérte és megelőzte. A mindig vigyorgó ausztrál ezzel karrierje első sikerét érte el a Formula-1-ben, ahol ő lett a 105. különböző nagydíjgyőztes.
Mellé Rosberg és Vettel állhatott még fel a dobogóra, ám utóbbinak óriási szerencséje volt, hogy egyáltalán célba ért. Mögötte ugyanis az utolsó kör kezdetén Massa előzési manőverbe kezdett Perez ellen, a Force India és a Williams azonban összeért, és óriási tempóval csapódtak bele a falba az 1-es kanyarnál, két oldalról kerülve meg a négyszeres világbajnok Red Bullját. Szerencsére mindkét pilóta ép bőrrel megúszta az incidenst, így viszont Jenson Button lett a negyedik a McLaren-Mercedesszel, majd jött Nico Hülkenberg és a Ferrarival újabb feledhető futamot teljesítő Fernando Alonso. A kockás zászlót mindössze 11 versenyző látta meg – igaz, Perez és Massa mellett még a motorhiba miatt kieső Esteban Gutierrezt is értékelték.