Akárcsak egy évvel korábban, Lewis Hamilton ismét előny birtokában érkezhetett meg a sanghaji Kínai Nagydíjra, igaz, 2008-ban nem tizenkettő, hanem csupán öt pont volt a fórja. A 2007-es versenyt, mint emlékezhetünk, a bokszbejárat kavicságyába csúszva fejezte be, így akkori csapattársával, Alonsóval szemben négy, míg Kimi Raikkönen előtt hét pont előnye volt a szezonzáróra készülve – ahol végül elveszítette a bajnoki címet...
Hogy mennyire kísértette őt a múlt egy évvel később, nem tudhatjuk, mindenesetre ezúttal sem akart semmit sem a véletlenre bízni, s 2007-hez hasonlóan ismét megszerezte a pole-pozíciót – a szezon során már hetedszer. A sorrend érdekes módon mögötte is ugyanaz volt, mint egy évvel korábban, következett Raikkönen és Massa a két Ferrarival, majd Alonso, immár a Renault-val.
A sorrend az első kör végére sem változott (bár Alonso és Kovalainen bemutatattak egy oda-visszaelőzést) annak ellenére sem, hogy Hamilton a keményebb keveréken kezdte meg a versenyt ellentétben a két Ferrarival. A brit sorra dobálta a leggyorsabb köröket, s folyamatosan növelte előnyét Raikkönennel szemben, s ez nem változott a kiállásokat követően sem, amikor a finn előtt hét másodperc, míg egyetlen bajnoki riválisával szemben épp kétszer ekkora előnnyel vezetett.
Raikkönen megpróbálta utolérni Hamiltont, de nem sikerült, így aztán a Ferrari kénytelen volt más módon minimalizálni Massa pontveszteségét: a 49. körben a brazil utolérte és meg is előzte a finnt – bár a csapatutasításokat ekkoriban tiltották, Raikkönen valószínűleg enélkül is tudta a dolgát, s visszaadta a „kölcsönt” partnerének, aki egy évvel korábban Interlagosban elengedésével bajnoki címhez segítette őt.
A szezonbéli ötödik győzelmével előnyét hét pontra növelő Hamilton nem győzte eléggé dicsérni csapatát a sajtótájékoztatón, míg Massa úgy nyilatkozott, hogy ezúttal esélyük sem volt a McLaren ellen, akik túl erős autóval érkeztek erre a hétvégére. Ami pedig Raikkönent illeti, a finn nem izgulta túl a dolgot, amikor az elengedésről kérdezték: „Tudjuk, mik a céljaink csapatként, ennek megfelelően cselekedtünk. Ez teljesen normális egy ilyen szituációban.”
Egy apró oka a Ferrarinak is lehetett az örömre, hiszen Kovalainen kiesésének köszönhetően 11 pontra növelték előnyüket a konstruktőri bajnokságban, ami azt jelentette, hogy egymás utáni második csapatbajnoki címüket már egyetlen interlagosi második hellyel is bebiztosíthatták. Hamilton hétpontos előnye viszont megnyugtatónak látszott, bár jól emlékezhettünk arra, mi történt egy évvel korábban – végül aztán 2008-ban még az előző évi szezonzáró drámáját is sikerült fokozni...