Ami azt illeti, a verseny hétvégéjéről inkább az időmérő edzés kapcsán beszél az utókor, joggal: sem előtte, sem utána nem tapasztalható módon ugyanis háromszor kellett megszakítani a szombati kvalifikációt, mert a pálya különböző pontjain egész egyszerűen leszakadtak a hirdetőtáblák. A harmadik alkalommal éppen Jean Alesi előtt, ami akár szabotázsra is adhatott gyanakvást, de végül minden a rend szerint zajlott a hétvége további részében.
A Sauber ebből a rendből nem sokat érzékelt, hiszen az edzéseken a két autó hátsó szárnyaival folyamatos gondok adódtak - Mika Salo szerencsésen megúszott egy emberes bukást is, de ez volt az utolsó csepp a pohárban: Peter Sauber visszavonta autóit a futamtól, mely így csak 20 autóval rajtolt el vasárnap.
Akárcsak Ausztráliában, az első sort a McLarenek sajátították ki Hakkinen-Coulthard sorrendben, de a rajtnál harmadik helyről kilövő Michael Schumacher az egyes kanyar külső ívén már a vezető finn pilótát fenyegette. A címvédő mindössze egy körig bírta a nyomást, ráadásul a harmadik kör végére már Rubens Barrichello is túllépett David Coulthardon.
A Ferrari stratégiája egyértelmű volt: két kiállással számoltak a maranellóiak bokszfalán, Schumacher pedig körönként egy másodperccel húzott el Hakkinentől. A finn olyannyira nem tudott mit kezdeni a Ferrarikkal, hogy a 15. körben Barrichello ellen is megadta magát. Mialatt a Ferrarik letudták első bokszkiállásukat, Eddie Irvine összetörte Jaguarját, de a pályabírók biztonságosan ki tudták menteni a roncsot a bukótérből.
Az élen is történt dráma, melynek köszönhetően nem tudtuk meg, hogy kinek melyik stratégia vált volna be a verseny végére: a 27. körben a negyedik helyen haladó Barrichello csorgott a bokszba füstölgő autójával, három körrel később pedig a vezető Mika Hakkinen is feladta a futamot. Legközelebbi ellenfeleit elveszítve, Michael Schumacher zavartalanul autózott pályafutása 37. győzelme felé, Coulthard biztos második lett, az egy-egy Ferrari és McLaren kiesésével pedig Giancarlo Fisichella kaparintotta meg a harmadik pozíciót.
A futam után azonban jött a feketeleves: az FIA mind a hat, pontszerző helyen végző autót megvizsgálta, ugyanis felmerült a szabálytalan padlólemezek használatának gyanúja. A versenybíróság végül csak David Coulthardot meszelte el - őt viszont azért, mert MP4-15-ösének első szárnyvéglapjai a megengedettnél 7 mm-rel alacsonyabban helyezkedtek el.
Ennek köszönhetően Fisichella örökölte meg a második, Heinz-Harald Frentzen pedig a harmadik pozíciót, de mindenki a hatodik helyen záró pilótára figyelt: az Ausztrál Nagydíjon bemutatkozott, 20 éves Jenson Button minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzőjévé vált.