Ez volt egyben az a nap is volt az F1 történetében, amikor Martin Whitmarsh naptárába kötelező programpontként be volt írva: szép nyilatkozatokkal megvédeni a McLaren éppen aktuális rosszfiúját. Április 26. legérdekesebb F1-es hírei következnek az elmúlt 18 évből.
2014: „Ez most olyan, mintha Picassónak ecset helyett Photoshopot adnánk” – élt egy találó hasonlattal Juan Pablo Montoya, aki az F1-ben használatos állítható hátsó szárnyakat (DRS) kritizálta eképpen, mondván, a látványnak talán jót tesz ez a rendszer, de valójában éppen az előzések művészetének lényegét ölik meg vele.
2013: A Ferrari elsősorban kvalifikációs teljesítményén javítana, a maranellóiak ebben látják a riválisokra történő felzárkózás kulcsát, aminek köszönhetően Fernando Alonso újra a vb-címért harcolhat majd. Versenytempójukkal elégedettek.
2012: Jules Bianchi fogja vezetni a Force India F1-es autóját a jövő heti mugellói teszten. A franciát Paul di Resta váltja majd a volánnál.
2011: Sebastian Vettel egy nyilatkozatában elárulja, szerződéshosszabbításában nagy szerepet játszott az a tény, hogy a Red Bull a jelenlegi műszaki csapat, köztük Adrian Newey mellett is elkötelezte magát a következő néhány évre, mivel mint mondja: a stabilitás lehet a kulcs a sikerek hosszútávú fenntartásához.
2010: Fernando Alonso (Ferrari) állítása szerint, ami eddig történt a szezon során, azt nyugodtan elfelejtheti mindenki, mert valójában a világbajnoki címért folyó harc csak az éppen soron következő Spanyol Nagydíjon fog megkezdődni.
2009: Jenson Button a szezon negyedik versenyén harmadik győzelmét aratta, a Bahreini Nagydíjon visszavezetve a Brawn GP-t a dobogó legfelső fokára. Az év végén a vb-címet is besöprő brit mellett Sebastian Vettel (Red Bull) és Jarno Trulli (Toyota) ünnepelhetett a pódiumon.
2008: A hétszeres világbajnok Michael Schumachert hiába kérlelik rá, nem hajlandó kommentálni az FIA-elnök Max Mosley szexbotrányát. Mint mondja: „Sosem szerettem, ha az emberek megjegyzésekkel illették a magánéletemet, ezért én sem szeretném ezt tenni másvalakivel. Maxet én egy profi szakembernek ismerem, és nagyon nagyra tartom őt.”
2007: A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh a pályán kívüli munkájáért dicséri Fernando Alonsót, akinek állítása szerint elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy csapata ilyen erős autóval rendelkezik ebben az évben. „Valójában nemcsak a pályán nyújtott teljesítménye alapján kell megítélnünk őt, hanem az alapján is, hogy a pályán kívül hogyan vállal részt a csapat sikereinek felépítésében, hogyan működik közre az autó fejlesztésében, hogyan segít fenntartani a koncentrációt és a motivációt a szervezetünkön belül. Hihetetlenül fókuszált erre a feladatra.”
2006: A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint sikerült mindent tisztázniuk Juan Pablo Montoyával az Ausztrál Nagydíj után tett kirohanását követően, és most már jobb belátásra tért a kissé balhés természetű kolumbiai. Montoya csapattársa, Raikkönen agresszivitását kifogásolta, valamint azt, hogy az utolsó bokszkiállásnál rá kellett várakoznia, mivel a finn autóján épp orrkúpot cseréltek.
2005: Kimi Raikkönent jelentős, 30 ezer eurós pénzbírsággal sújtotta a rendőrség Finnországban, miután a Jégember három hószánt húzott maga után egy tréleren, és ilyen nagy szerelvényt normál vezetői engedéllyel abban az országban nem lehet vezetni.
2004: A San Marinói Nagydíj után Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher sokadik szikrázó szópárbaját élvezhették a szurkolók. A kolumbiai ekkor épp azért akadt ki a németre, mert az szerinte az első kanyarban túl agresszívan védte ellene pozícióját, majd amikor az újságírók arról kérdezték, miért csukta be a kaput Montoya előtt, elintézte a dolgot azzal, hogy „Nem láttam őt.” Juan Pablo válasza erre: „Akkor nyilvánvalóan vagy vak, vagy ostoba.” Ezzel a beszólások sora még nem ért véget, ugyanis Schumacher is nyilvánosan szóvá tett egy jelenetet Montoyának, mégpedig azt, hogy a kolumbiai a leintés utáni levezető körben heves mozdulatokkal integetett neki. „Azt hittem, csak gratulálsz” – húzta tovább a rutinos német a forrófejű dél-amerikait. „Nem, azt sohasem teszem” – dünnyögte Montoya.
2002: Az F1 elkezdte a cigarettáról való leszokást! A dohányreklámok betiltása csak 2006-ban fog bekövetkezni, de a sportág résztvevői egy konferencián már most részletes tervet készítettek arról, hogyan fogják megpróbálni fájdalommentessé tenni az átállást.
2001: A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen nem gondol a visszavonulásra. Gondolt rá vagy sem, az év végén azért mégiscsak megtette.
1999: Az ekkor még az F1-ben versenyző Alex Zanardi bízik benne, hogy hazai nagydíján, Imolában végre mellé pártol a szerencse, és az előző versenyek műszaki problémáin túllépve, teljesíthet egy jól sikerült futamot.
1998: David Coulthard győzelmével zárult a San Marinói Nagydíj. A McLaren skót pilótája ezzel három pontra megközelítette az összetett pontverseny élén csapattársát, Mika Hakkinent, aki váltógond miatt kiesett. A dobogó két alsóbb fokát a Ferrarik foglalták el Michael Schumacher, Eddie Irvine sorrendben. Összesen kilenc autó ért célba.
1997: Jacques Villeneuve szerezte meg a San Marinói Nagydíj pole-pozícióját, miután az időmérő edzésen négy tizedmásodperccel jobb időt futott williamses csapattársánál, Heinz-Harald Frentzennél. A rajtrács harmadik helyét Michael Schumacher foglalhatta el a Ferrarival.