DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Retro

Retro – Alonso-Hamilton? Bűnhődjön mindkettő!

A 2011-es F1-es Malajziai Nagydíj – amelyet épp ezen a napon rendeztek – Sebastian Vettel győzelme mellett Fernando Alonso és Lewis Hamilton egyik legszikrázóbb összecsapásáról maradt emlékezetes.

Pedig hol volt már ekkor 2007, amikor a spanyolok és a britek kedvence még egymás csapattársaiként feszültek egymásnak a McLarennél! Hamilton még 2011-ben is a wokingi F1-es istállót erősítette, Alonso viszont épp második szezonját kezdte a Ferrarival, világbajnoki címekre és győzelmekre éhesen.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj azonban a vb-címvédő Sebastian Vettel és a Red Bull győzelmét hozta, és a némettel a jelen visszaemlékező cikkünk tárgyát képező Malajziai Nagydíjon sem bírtak a riválisok, már az időmérő, majd magán a versenyen sem.

Az, hogy Vettel győzelme nem volt még simább, csak annak volt betudható, hogy meghibásodott a KERS autójában, de sok mindent elmond a Red Bull az évi erőfölényéről, hogy még így is nyerni tudott. Jenson Button (McLaren) lett mögötte a második, míg a harmadik helyet Nick Heidfeld (Renault) örökölte meg, miután Hamilton és Alonso tíz körrel a leintés előtt nem tudott dűlőre jutni abban a kérdésben, melyiküket illeti meg jobban a dobogó alsó foka.

Alonso a tőle megszokott, átgondolt, és gondosan, kanyarokon át megtervezett, ám kellően agresszív manőverrel támadta korábbi csapattársát, és jobb kigyorsításának köszönhetően el is ment mellette, ám első vezetőszárnyának baloldalával eltalálta Hamilton jobb hátsó gumiját, ezzel lényegében ők ketten kigolyózták egymást. A spanyol ferraris a sérült első légterelő, a brit mclarenes pedig egy jobb hátsó defekt miatt lassult vissza. Végül a 6-7. helyen intették le őket, de utólag mindketten 20 másodperces időbüntetést kaptak ugyanazért az esetért!

Ez volt az F1 történetének egyik talán legfurcsább bírói döntése, elvégre, ha mindkettőjük egyformán vétkesnek találták a baleset létrejöttében, akkor talán indokoltabb és szokványosabb eljárás lett volna egyiküket sem büntetni, elvégre, az autóikon keletkezett sérülések miatt már úgyis megbűnhődtek, és súlyos pozícióveszteségekkel fizettek hibájukért. A versenybírák azonban vélhetően példát akartak statuálni rajtuk, ezért osztották ki az utólagos szankciót mindkettőjükre, igaz, Alonso a 6. helyét így is megőrizte, és Hamilton is csak egy pozícióval került hátrébb a hivatalos végeredményben. 

Az indoklás szerint Alonso elkerülhető baleset okozásáért, míg Hamilton az egyenesben, védekezés közben történt többszöri irányváltásért kapta az említett büntetést. Kettőjük afférjának Heidfelden kívül Mark Webber (Red Bull), Felipe Massa (Ferrari), és Kamui Kobayashi (Sauber) is örülhetett, ők mind pozíciót nyertek ezzel. A pontszerzők névsorát Michael Schumacher (Mercedes) és Paul di Resta (Force India) tette teljessé az akkor még 24 főt számláló mezőnyben. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: